ועדת הסחר הפדרלית של ארצות הברית החלה בחקירה כדי לבדוק האם פייסבוק הפרה את החוזה מול המשתמשים שלה, בכך שהעבירה מידע עליהם לחברה חיצונית. כך דווח היום (שלישי) בבלומברג. על פי הדיווח, הבדיקה החלה בעקבות התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה בסוף השבוע שעבר.



עוד דווח באתר הטכנולוגיה the verge כי בפרלמנט הבריטי ביקשו מצוקרברג עצמו להגיע ולהעיד על הדרכים שבהן פייסבוק שומרת ומגינה על המידע של הגולשים. דמיאן קולינס, ראש וועדת הטכנולוגיה המדיה והספורט כתב למנכ"ל החברה כי עליהם "להבין את הבעייתיות והסיכונים בכך שמידע של גולשים  נלקח מבלי ידיעתם ונעשה בו שימוש".



מארק צוקרברג ואשתו. יגיע להעיד? צילום: רויטרס
מארק צוקרברג ואשתו. יגיע להעיד? צילום: רויטרס



הוא הוסיף: "הגיע הזמן לשמוע התייחסות מגורם בכיר בחברה, שידבר על הכישלון הקטסטרופלי הזה". במכתב הוא ביקש מצוקרברג עצמו להעיד בפני הוועדה, אך הצהיר כי יסתפק בהגעת גורם בכיר כלשהו. המכתב אינו דורש הגעה לעדות בפני הוועדה, אך ייתכן כי הדבר יקרה. לפייסבוק יש עד ה-26.3 להגיב למכתב.



פרשת קיימברידג' אנליטיקה התפוצצה אחרי שכריס וויילי, עובד לשעבר בחברת איסוף המידע קיימברידג' אנליטיקה, שעבדה יחד עם קמפיין טראמפ, חשף בשיחה עם האובזרבר הבריטי כי החברה הצליחה להשתלט על כ-50 מיליון חשבונות פייסבוק של מצביעים אמריקאים כדי להשפיע על אופן הצבעתם בבחירות. 

הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובוכר, חברת ועדת המשפט של הסנאט, קרא למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להעיד בפני הוועדה כיצד חברת המידע קיבלה את הגישה לחשבונות הפרטיים. "זו פריצה משמעותית שיש לחקור", צייצה. "ברור שהפלטפורמות האלה לא יכולות לשמור ולפקח על עצמן. אני דורשת עוד שקיפות ומתן דין וחשבון עבור מודעות פוליטיות ברשת. הם אומרים 'תבטחו בנו''. מארק צוקרברג צריכך להעיד". 
גם יו"ר ועדת התרבות, מדיה, דיגיטל וספורט של בית הנבחרים הבריטי, דמיאן קולינס, הבהיר כי מייסד הרשת החברתית חייב לספק תשובות. "מידע נלקח ממשתמשי פייסבוק בלי ידיעתם, ואז עובד על ידי צד שלישי כדי לתמוך בקמפיין שלהם", אמר. "אני אבקש ממארק צוקרברג שהוא או בכיר אחר בחברה יופיעו כדי להעיד בפני הוועדה כחלק מהחקירה שלנו".