יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא הזדמנות לעשות מעשה (ולא רק לדבר) עבור ניצולי השואה האחרונים שעדיין חיים. אביבה גוטרמן, שמתמודדת לראשות עיריית הוד השרון, פונה לראשי ערים ולנבחרי ציבור שמקבלים שכר ומבקשת מהם להוות דוגמה ולתרום שכר של יום עבודה עבור ניצולי השואה שמתגוררים בעירם. “זה החסד האחרון שנותר לנו לעשות עבור אלה ששרדו את התופת”, אומרת גוטרמן. “בעוד כמה שנים לא יוותר עוד ניצול שואה בינינו. זה הזמן לעשות עבורם מעשה סמלי שיש בו גם משמעות, בעיקר עבור הניצולים שחיים בחרפת רעב ומתלבטים בין אוכל לתרופות. אם כל אחד מראשי הערים, סגני ראשי הערים ובכירי נבחרי הציבור יתרום יום אחד, יקבלו הניצולים במצטבר מיליונים”.



מדובר ביוזמה משותפת של גוטרמן עם מספר 2 ברשימה שלה, עדי פרילינג אנקורי, שמכהנת כסגנית יו”ר עמותת “אלומה” להנחלת והנצחת מורשת השואה והגבורה בישראל וכיו”ר עמותת “אנשים ומעשים טובים”, שמובילה מבצע חלוקת מאות חבילות לחג מדי ראש השנה ופסח לניצולי שואה וקשישים נזקקים. “אני רואה באלו תנאים חיים הניצולים האחרונים ואני מתביישת, במקום שראשי הערים, נבחרי הציבור והשרים יתביישו.



אם אתם חושבים כמוני אל תחכו שאלה שיושבים במגדל השן יקבלו את ההחלטות הנכונות. בכוח של כל אחד מכם לעשות מעשה עבור הניצולים האחרונים. אני קוראת לכם לתרום שכר של יום עבודה לניצול שואה בעיר שלכם. זה המעשה הכי מוסרי והכי נכון שתוכלו לעשות ביום הזה”.