בדיונים בליכוד בהשתתפות ראש הממשלה ובכירי הליכוד נבחן נוסח חלופי לסעיף המחלוקת בחוק הלאום הנוגע ליישובים ליהודים בלבד, כך פורסם הערב (שלישי) ב"החדשות". על פי הנוסח החדש יהיה כתוב כי "מדינת ישראל רואה עצמה מחויבת להכרזת חבר האומות שתמך בהתיישבות יהודית צפופה בשטחים שברשותה". המתנגדים לנוסח הנוכחי יתנחמו בכך שאין מדובר במפורש ביצירת יישובים רק ליהודים, והתומכים בחוק יסתפקו בעובדה כי מוזכרת התיישבות יהודית. 

הוועדה המיוחדת לקידום חוק הלאום התכנסה מוקדם יותר היום לסיכום הנוסח הסופי של הצעת החוק, השנויה במחלוקת. זאת, על רקע המכתב ששלח נשיא המדינה ראובן ריבלין לראש הממשלה, יו״ר הכנסת, יו״ר הוועדה ח"כ אמיר אוחנה וחבריה. במכתבו מביע הנשיא חשש כי סעיף 7(ב) של הנוסח הנוכחי הקובע כי: "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד, לקיים התיישבות קהילתית נפרדת״, עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל. 

יושב הראש אוחנה פתח את דבריו בוועדה ותקף את הנשיא: "אחרי שהורדנו מהחוק את ההכפפה של דמוקרטית ליהודית ואת המשפט העברי מה שנשאר לצעוק סביב סעיף 7(ב). קראתי את מכתב הנשיא ואנו מכבדים את הנשיא ואת יועמ"ש הכנסת ואני רוצה לומר כי זו צביעות. אני קורא את המכתב ואני לא יודע האם להקשיב לנשיא ריבלין או לפוליטיקאי ריבלין". עוד הוסיף: "מי שאומר שהחוק הזה גזעני הוא כמו מי שאומר שהציונות היא גזענות. הציונות היא התשובה לגזענות".

חברי הכנסת מהאופוזיציה מחו על דבריו של אוחנה כלפי הנשיא. ח"כ לבני, שתקפה את יו"ר הוועדה, הורחקה מהדיון והוחזרה לאחר מכן. אוחנה הזכיר כי "חמישה ימים לאחר שחוק הלאום הועבר בקריאה ראשונה יצאה הידיעה על כך שבכפר ורדים בוטלו מכרזים כי המועמדים היו ערבים. הלכתי לבדוק מה תוצאות הבחירות שם. מצאתי שרבע הצביעו למרצ וכמחצית למחנה הציוני. כפר ורדים זה אתם זה לא הליכוד. זה את זדברג".

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון הזהיר במהלך הדיון מהתערבות אפשרית של בג"ץ בחוק. "סעיף זה עלול להביא להתערבות בג"ץ למרות שמדובר בחוק יסוד. הוא עלול להכתים את חוק היסוד החשוב ולהביא להתערבות שיפוטית תקדימית בחקיקה של הכנסת. אני קורא לחברי הוועדה שלא לאשר את הנוסח המוצע", ציין והוסיף כי "לא מצאנו סעיף דומה באף חוקה בעולם. אנו שופכים את התינוק עם המים. האם היה איום על יהדותה של ישראל בתחום ההתיישבות בלהקים ישובים יהודים לכל דבר? החוק הזה משדר שאתה מאפשר סינון".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, גיבה את דבריו של ינון ואמר כי "אנו רואים בעיה משפטית משמעותית ביותר בסעיף 7(ב) כפי שהוא מנוסח היום. בשונה מכל הסעיפים האחרים שמדברים על האופי של מדינת ישראל במישור הלאומי שעוסקים בעיצוב הפרהסיה הציבורית. זה בסדר גמור. הם לא מפלים בין יהודים לערבים. לא רואים את זה כאפליה במישור האישי כלפי הערבים. יש פה מדינת לאום יהודית. לעומת זאת סעיף 7(ב) בולט בחריגותו ומאפשר הפליה אישית של אזרח רק בגלל שייכותו הלאומית. הסעיפים האחרים לא פוגעים לרעה באזרח הבודד. אתם מכתימים לשווא את חוק היסוד".