הנפילה הגדולה: בית המשפט המחוזי הכריז היום (ראשון) על יזמית הנדל"ן ענבל אור כעל פושטת רגל. אור לא הגיעה לדיון ולא הגישה התנגדות לבקשת כונס הנכסים להכריז עליה ככזאת. המנהל המיוחד שמונה להיות נאמן פשיטת הרגל של אור, עורך הדין איתן ארז, הסביר את היעדרותה של אור מהדיון בכך ש""החייבת לא יכולה להגיע לדיון עקב מקום הימצאה הנוכחי, שכפי שאמרתי הוא מקום מבטחים", כך על פי פרוטוקול הדיון.



עוד נכתב בפרוטוקול הדיון כי "מצבה של החייבת התדרדר, כל נכסיה מומשו או שנמצאים בהליכים כאלה ואחרים של מימוש. מומשו זכויות בדירות, מומש הג'יפ, מומשו תכשיטים", עוד הוסיף הכונס  כי "למיטב ידיעתנו החייבת לא מסתירה נכסים, ואין נכסים שלא ידועים לנו". בית המשפט הסביר את גישתו הסלחנית כלפי אור ואמר כי "לאור ההתדרדרות במצבה, ומתוך מניעים של חמלה ואנושיות, ולאור העובדה שאנחנו לא רואים תוחלת בהמשך קיום התיק, אנחנו לא חושבים שמצב הנושים ישתפר אם החייבת תהיה פה עוד שנתיים שלוש", והציע כי בשבע השנים הקרובות, כל הכנסה של אור מעל ל10 אלף שקל תועבר לקופת כינוס הנכסים.





כזכור, ענבל אור הייתה יזמית נדל"ן ואשת עסקים שהתמחתה בארגון קבוצות רכישה לדירות. בתחילת דרכה אור זכתה להתעניינות רבה של התקשורת. במהלך שנת 2016, נחקרה אור בחשד להעלמות מס, ולאחר מכן החלו חלק מלקוחותיה של אור לטעון כי יזמית הנדל"ן הונתה אותם, ומכרה להם נכסים כשהיא מוסרת מידע מוטעה ללקוחותיה. 



מאז החלו ההליכים נגדה, וביתר שאת בשבועות האחרונים, החל מצבה של אור להתדרדר, כאשר פעמים רבות במהלך הדיונים היא נזקקה לטיפול רפואי. בשבועות האחרונים אור שידרה סימנים של מצוקה נפשית, ואף עלה חשש לשלומה האישי. 

ההחלטה על פשיטת הרגל של ענבל אור by מעריב אונליין on Scribd