בר וקנין, קצין גבעתי שנורה ביום שלישי בגבול רצועת עזה ונפצע בבטנו, עדיין מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הערב (חמישי) פורסמה השיחה בינו לבין אביו, בה הוא מודיע לו כי נפגע מירי. 

בר: אבא
אבא: מה קרה?

בר: אבא, אני אוהב אותך
אבא: מה קרה?
בר: קיבלתי כדור, אבא
אבא: איפה אתה, איפה אתה בר?
בר: לא יודע, אני בבית חולים.
וקנין נורה על ידי צלף מרצועת עזה לאחר שכוח צה"ל הגיע לגדר הגבול על מנת להרחיק קבוצת ילדים פלסטינים שהפרו את הסדר במקום. עם הגעתו של הכוח נפתחה לעברו אש, ממנה נפגע הקצין ונפצע בינוני.

בתגובה לאירוע הירי צה"ל תקף עמדות חמאס לאורך רצועת עזה. בתקיפה נהרגו חמישה מחבלים, בהם שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. אחד מהמחבלים נפצע באורח קשה.

בהמשך הפלסטינים דיווחו על המשך תקיפות צה"ל ברצועה בהן נפגעו, בין היתר, עמדות חמאס במזרח רפיח ועמדת תצפית מערבית למעבר כרם שלום. שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט קיימו התייעצויות ביטחוניות על רקע ההתדרדרות הביטחונית בגבול.

בתוף כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, שלח הערב מסר לתושבי רצועת עזה וטען כיי איראן עומדת מאחורי חילופי האש עם ישראל. אבו רוקון כתב בעמוד הפייסבוק "אלמונסק", כי תנועת אלצבארין הפרו-שיעית, אשר נתמכת על ידי איראן, אחראית על הירי אמש וכי איראן באמצעותה גוררת את עזה להסלמה. לטענת המתפ"ש, איראן העבירה כספים באמצעות תנועת אלצאברין למימון הפרות הסדר האלימות על הגדר במה שמכונה ״צעידת השיבה.

 
 
"תושבי עזה, שימו לב כיצד זרועות התמנון האיראני מנסות להשתלט על הרצועה ולקבוע לכם את סדר היום", כתב האלוך אבו רוקון. "איראן, באמצעות תנועת הטרור שלה ברצועה, פועלת ללא הרף להביא להסלמה של המצב והיא לא מהססת בכל הזדמנות להוסיף עוד שמן למדורה על חשבונכם, בגלל אינטרסים איראניים שאין להם קשר לצרכים שלכם. האם אתם מסכימים לכך שתנועת אלצאברין השיעית תהרוס את העתיד של רצועת עזה?".