ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שישי) לתוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, באופן מסוייג, ואמר כי הוא "לא רואה דחיפות בהצגתה". על פי חדשות 10, ראש הממשלה התייחס לתוכנית במהלך ביקורו בליטא ואמר כי "זה עניין של טראמפ אם הוא רוצה לקדם את זה. מעת לעת הוא אומר דברים בעניין הזה וזה יכול לבוא, למרות שאני לא רואה דחיפות בעניין הזה. האמריקאים חושבים על זה, הם לא עיוורים, אבל אני לא יודע - כשיציעו נראה". 



כזכור, לפני מספר ימים התבטא הנשיא האמריקאי בנוגע לתוכנית המתוכננת, וטען כי "ישראל תשלם מחיר גבוה" במסגרתה בעקבות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. "הרבה נשיאים אמרו 'אנחנו נעביר את השגרירות'. אז אני אמרתי שאני אעשה את זה ובאמת עשיתי. כל פעם שהיו שיחות שלום לא הצליחו להגיע להסכמה על כך שתהיה הכרה בירושלים. אז הורדנו את הנושא הזה מהשולחן. במשא ומתן ישראל תצטרך לשלם מחיר גבוה. עכשיו הם יקבלו משהו טוב כי זה התור שלהם", אמר טראמפ.



על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, צוות המשא ומתן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכולל את חתנו ג'ראד קושנר, השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי והשגריר דיוויד פרידמן, עובדים על מנת ליצור תנאים לפיהם ההכרזה על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, שזכתה לכינוי "עסקת המאה", תיעשה במקביל לנאומו של הנשיא האמריקאי בעצרת האו"ם בניו יורק.