על רקע חידוש צעדת השיבה של הפלסטינים במטרה להביא להסרת המצור, דיווח משרד הבריאות הפלסטיני בעזה היום (שישי) על הרוג ו-94 פצועים, בהם 30 פצועי ירי שנפגעו בעימותים לאורך היום על גבול רצועת עזה. 37 מן הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ברצועה. עוד דווח, כי כלי טיס של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה בתגובה להשלכת רימון לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת, וכי  עמדת תצפית נוספת של חמאס בדרום הרצועה הותקפה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית של צה"ל.



במהלך הפרות הסדר האלימות היום התקהלו אלפי מתפרעים במספר מוקדים לאורך גדר הרצועה והבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ורימון לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש.



הצעדה התקיימה על רקע החלטתה של ארצות הברית להפסיק את המימון לאונר"א, והמועצה העליונה שמארגנת את הצעדות אמרה כי "המזימה של ארצות הברית וישראל נגד זכויות הפליטים, מבקשת לפגוע בזכויותינו, בעיקר זכות השיבה". עוד נאמר בהצהרה, כי הצעדות לא ייפסקו עד שכל המטרות יושגו.



בתוך כך, שתי שריפות פרצו היום גזרת עוטף עזה בעקבות בלוני ועפיפוני תבערה. ביער שוקדה פרצה שריפה שנגרמה מבלון תבערה וכובתה על ידי כוחות כיבוי האש בסיוע קק"ל. באירוע השני נחת עפיפון תבערה על אנטנה בכרם שלום יחד עם צמיג שחובר אליו.



מוקדם יותר היום הודיע צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים דיווחו על שני פצועים מהירי. זוהי התקיפה ראשונה של צה"ל ברצועה אחרי כמעט חודש של שקט יחסי, למרות שבמהלכו נצפו בלוני תבערה מעל יישובי עוטף עזה, וחלקם אף גרמו לשריפות באזור.



ביום רביעי נסגר מעבר ארז לתנועה בעקבות הפרת סדר אלימה באזור, שגרמה לנזקים במקום. בהפרת הסדר השתתפו מאות מפרי סדר שהשחיתו את תשתיות המעבר בצדו הפלסטיני, ולכן נוצר צורך לסגור את המעבר עד לתיקון הנזקים. עם זאת, תאושר  כניסה דרך המעבר במקרים הומניטריים שיאושרו באופן פרטני. שר הביטחון אביגדור ליברמן,  הודיע כי המעבר יישאר סגור עד ליום חמישי הבא.