קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, אלון פנקס, שוחח היום (רביעי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM על חקירות ה-FBI נגד ברט קוואנו, מועמדו של טראמפ לנשיא בית המשפט העליון, שהואשם על ידי מספר נשים באשמת תקיפה מינית, והסביר: "זה כמעט לא חשוב איך יסתיים הסיפור עם קוואנו, כי בעוד שהסיפור מתמקד במה הצדדים אמרו או לא אמרו, הסיפור הגדול הוא פוליטי". 



"בית המשפט העליון האמריקאי היה חף מפוליטיזציה, והפך להיות פוליטי במובן המפלגתי. זה בעייתי משום שזו תנועת מטוטלת. מה שישמח היום את ה-X, מחר ישמח את ה-Y", אמר פנקס. "במשך עשרות שנים התפשטה חוכמה מקובלת סביב בית המשפט העליון האמריקאי, שנשיאים שמרנים ממנים שופט שמרן, שעם השנים הפך להיות יותר ויותר ליברלי. וכשנשיאים ליברלים ממנים שופטים ליברלים הם דווקא נוטים בעמדותיהם לכיוון המרכז ובנושאים מסוימים אף שומרים על שמרנות".


"בבית המשפט העליון יש תשעה שופטים. אם ב-2024 ייבחר נשיא דמוקרטי, הוא יוכל לעבות את בית המשפט העליון ולהוסיף אפילו שלושה שופטים ולהתחיל במהלך שיקזז את הפוליטיקה. הקיזוז הזה נועד לאזן לכאורה אך גם הוא עצמו פוליטי", הוסיף פנקס.

סג"ל התייחס לדבריו, ושאל: "מה שהדמוקרטים עושים היום לרפובליקנים, הרפובליקנים יעשו לדמוקרטים לאחר מכן. איפה לדעתך השסע גדול יותר, בארצות הברית או בישראל?"

פנקס השיב: "בארצות הברית באופן מובהק. ישראל היא חברה רב-שסעית ולכן תפקיד ראש ממשלת ישראל הוא מהקשים ביותר בעולם. פעם חרדי לא הלך יחד עם ימני ולא הייתה את ההפרדה בין יהודים לישראלים. יחד עם זאת, אם מסתכלים על השסע בין השמרנים לליברלים, השסע בארה"ב הוא עמוק יותר כי הוא נשען על כיתוב תרבותי וחברתי. מי שכרגע נמצא ברוב בקונגרס הוא המיעוט באמריקה שנלחם על הקיום שלו".