עדיין לא ברור אם חוק החסינות יעבור או לא, אך כך או כך, עו"ד ליאור אפשטיין ממשרד מאיר-ליאור, לא מבין לשם מה צריך ראש הממשלה את החוק: "נתניהו הרי כבר חסין", אמר אפשטיין בראיון לאראל סג"ל ב-103FM. "יש כאן כשל משפטי על גבול הקומדיה", הוסיף. 

"ראש ממשלת ישראל, גם אם קוראים לו בנימין נתניהו, חסין על פי חוק יסוד הכנסת. חוק היסוד קובע שעד שאין פסק דין חלוט, עד שראש הממשלה לא סיים את כל ההליכים, הוא נותר ראש ממשלת ישראל. כעת החבורה של נתניהו רצה להקים חוק מקדים ביטול בג"ץ. מישהו כאן חירב את השיטה. בשורה התחתונה ראש הממשלה חסין. חוק יסוד הממשלה לא מאפשר לפקידים לעשות בו הליכי משפט כדי להזיזו מתפקידו, אלא כשפסק הדין יהיה חלוט. ראש ממשלה לא צריך לדאוג מתפירת תיקים", אמר אפשטיין. 



התייחס לתיק 4000 ויחסי תקשורת-פוליטיקאים. פרקליט המדינה אמר שהוא מודע לכך שמדובר בתקדים משפטי אך החליט ללכת על זה.


"פרקליטות לא מנגנת ג'ז, היא מנגנת מוזיקה קלאסית מיצירות שכולם מכירים ויכולים להביע את דעתם. לא בונים קונסטרוקציה על מי שמנהל את העתיד של הילדים שלנו".



מאז שהמציאו את רעיון הפרשנות התכליתית של אהרון ברק אנשי עסקים כבר לא עושים חוזים בישראל כי חוששים שאפשר לפרש אותו אחרת. המחיר של רפורמת אהרון ברק הוא שמילים איבדו את משמעותן. הוכחנו לא פעם שיש כאן אכיפה בררנית.


"אכיפה היא תמיד בררנית".



זה יכול להוביל למלחמת אזרחים. אני כבר 20 שנים בעיתונות וראיתי בעיני שלי ראשי ממשלות מדברים עם עורכי עיתונים ומשנים כתבות.


"לחוקים אין שום ערך שלעצמם. לחוקים יש ערך כאשר האזרחים מצייתים להם. האזרחים אינם נתינים שנותנים להם טלוויזיה צבעונית ואייפון כדי שישתקו. אנחנו מגיעים לנקודת האל חזור. חוק סדר הדין הפלילי וחוק העונשין הם העמודים השומרים, הם הבלם והשוער של העם".



עורכי הדין מקווים שראש הממשלה יאמר שהוא הולך הביתה ורוצה בעסקה.
"הם בטוחים שעומד מולם אהוד אולמרט, איש ממלכתי מעצם טיבו, שלא חשב לעצמו להפעיל את ההגנות שעומדות לטובתו. הם החליטו בשביל נתניהו איך הוא ינהל את התיק שלו".



מכיוון שבמדינת ישראל הכתבים הצבאים הם דוברי צה"ל, כתבי המשטרה הם דוברי המשטרה וכתבי המשפט הם דוברי הפרקליטות ומותר לרדת רק על הפוליטיקאים. כל הפוליטיקאים, בייחוד מהימין הם חשודים בפוטנציה.


"אתה כל כך צודק. ברגע שתציב את החוק באמצע, הכדורים יתפזרו כמו בביליארד".