לפחות עשרה הרוגים באירוע ירי שביצע חייל בצפון מזרח תאילנד

חייל מצבא תאילנד הרג היום (שבת) לפחות 20 בני אדם כשפתח באש בעיר נאקון ראטצ'אסימה, שמצפון-מזרח לבירה בנגקוק - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. בין ההרוגים קצין צבא, חיילים ואזרחים. 

כלי תקשורת מקומיים שידרו צילומים שבהם נראה החייל נראה יוצא מהרכב מחוץ לקניון ופותח באש, בעוד עוברי האורח רצים בבהלה. המשטרה מסרה כאמור כי החייל טרם נתפס והשוטרים מנהלים אחריו מצוד. החשוד טרם נעצר והוא מתבצר בקניון.

לידיעה המלאה

"מנטליות של דרבוקות": דבריו של יועז הנדל בסוף השבוע מחוללים סערה

ראיון שהעניק ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) למוסף "הארץ" עורר סערה במערכת הפוליטית, כאשר משפט אחד שאמר פורש כגזעני כלפי עדות המזרח. "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט בוינה וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות", אמר הנדל בהתייחסו למדינת ישראל כעירוב תרבויות. בהמשך הראיון אמר הנדל כי "אני חושב שהתרבות הערבית מסביבנו היא הג'ונגל".

יועז הנדל. צילום: יוסי אלוני
יועז הנדל. צילום: יוסי אלוני

הנדל ספג במהלך סוף השבוע ביקורת חריפה על התבטאויותיו, מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל ממפלגתו שלו. ח"כ עפר שלח הגיב לדבריו באירוע שבת תרבות במועצה אזורית בני שמעון: ״דבריו של יועז הנדל הם התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן״.

לידיעה המלאה

יהודה גבאי, ממייסדי העיתון המיתולוגי "חדשות הספורט", נפטר בגיל 93

הספורטאי ועיתונאי הספורט יהודה גבאי הלך לעולמו היום והוא בן 93. גבאי היה אלוף ישראל בריצות קצרות בשנות הארבעים, בטרם הפך לעיתונאי ולבכיר במועצה להסדר הימורים בספורט. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים: אורלי, בועז ורוני.

לידיעה המלאה

עימותים ביהודה ושומרון: מפגין פלסטיני נהרג, שתי לוחמות מג"ב נפצעו קל

מפגין פלסטיני נהרג אתמול מירי של צה"ל בהפרות הסדר ליד הגדר בפקין, סמוך לטול כרם שביהודה ושומרון - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. יחד עם השוטר שנורה בג'נין ושני פלסטינים נוספים שהשתתפו בהפרות סדר בחברון ובג'נין, מניין ההרוגים בצד הפלסטיני מיום רביעי עומד על ארבעה.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון. צילום: רויטרס
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון. צילום: רויטרס

מהמשטרה נמסר כי שתי לוחמות משמר הגבול נפצעו באורח קל בפניהן בעימותים שפרצו בין מאות פלסטינים לכוחות מג"ב ליד הכפר עזון, הסמוך לקלקיליה. הלוחמות מפונות לקבל טיפול רפואי בבית החולים. עוד נמסר כי הפלסטינים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שמגיבים באמצעים לפיזור הפגנות.

לידיעה המלאה

קטטה המונית ברהט: שבעה שוטרים נפצעו, חשוד נעצר

קטטה המונית פרצה אתמול ברהט בעקבות סכסוך קרקעות בין שתי משפחות שהסלים בימים האחרונים, ובמקום נרשמו ידויי אבנים וירי שנשמע ברחבי העיר. הרקע לקטטה הוא חלקות אדמה. הניסיונות להביא לפתרון לסכסוך הממושך עלו על שרטון, כאשר גם הניסיון להפיכת קרקע המחלוקת לציבורית לא הצליח.

המשטרה מסרה כי שבעה שוטרים נפגעו הערב כתוצאה מאש שהוצתה בשני בתים. על פי ההודעה, כוחות המשטרה חילצו 11 בני אדם ששהו בתוך הבתים. במהלך הטיפול נפגעו השוטרים משאיפת עשן וידויי אבנים, חמישה מתוכם הועברו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חשוד בהצתה נעצר.

לידיעה המלאה