מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-164, פורסמו מסלולים של חולים נוספים

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) כי מניין חולי הקורונה בישראל טיפס ב-21 מקרים מאתמול, ועומד כעת על 164. 181 בני אדם נכנסו היום לבידוד בית, ובסך הכל שוהים בבידוד 38,560 ישראלים. 124 בני אדם מאושפזים בעקבות הנגיף, 9 נוספים יאושפזו ועוד 27 חולים נמצאים בביתם.

שניים מהחולים במצב קשה, כאשר אחד מהם מאושפז בבית החולים שיבא ואחד נוסף בבית החולים איכילוב. עד כה החלימו ארבעה בני אדם, וכאמור לא נרשמו מקרי מוות.

לידיעה המלאה

קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
קורונה בישראל (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

טראמפ הכריז על מצב חירום בארה"ב, ספרד תודיע על סגר חלקי

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, מסר אמש (שישי) הצהרה לאומה בה הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בהצהרה שנשא בפתח הבית הלבן הנשיא הודיע כי יקצה 50 מיליארד דולרים לממשל המקומי למען המאבק בווירוס, שגבה עד כה את חייהם של 41 אמריקנים ובו נדבקו לפחות 1,678 אזרחים נוספים. הוא אף קרא למדינות להקים מרכזי חירום בהקדם האפשרי.

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

המדינה בדרך להשבתת המשק? היערכות לסגירת גני הילדים

משרדי הממשלה מקיימים דיונים אינטנסיביים בנוגע לצעדי המאבק נגד נגיף הקורונה. בחדשות 12 דווח כי ההתלבטות הגדולה נעה בין הפחתה דרמטית של הפעילות במשק לבין השבתה מלאה שלו. בכירי משרד הבריאות אומרים בדיונים כי תרחישי הייחוס משתנים כל הזמן.

במשרד הבריאות רוצים השבתה מלאה של כל התחבורה הציבורית ומערכת החינוך, וכעת מנסים לפתור בעיות רבות שעולות מתרחיש כזה, בין היתר הגעת חיילים לבסיסים והפסקת לימודים של תלמידים בפנימיות.

לידיעה המלאה

אוטובוס בימי הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוטובוס בימי הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

פעוטה בת שבעה חודשים מתה כתוצאה משריפה בבית ברהט

חנאן אבו הואש, פעוטה בת שבעה חודשים נספתה היום (שבת) בשריפה שפרצה בבית ברהט. בשריפה נפגע גם גבר כבן 60 באורח בינוני, צוותי מד"א קבעו את מות התינוקת במקום ופינו לבית החולים סורוקה את הגבר כשהוא סובל משאיפת עשן.

לידיעה המלאה

חנאן אבו הואש ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
חנאן אבו הואש ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

חשד לרצח בנתניה: גבר נורה למוות, אישה נפצעה באורח קשה

גבר ואישה בשנות השלושים לחייהם נמצאו היום (שישי) כשהם פצועים מצרור יריות סמוך לכניסה לעיר, בעת שנסעו ברכבם. צוותי הרפואה שהגיעו למקום מצאו את הגבר במצב אנוש ובתום נסיונות החייאה שביצעו בו, נאלצו לקבוע את מותו במקום. האישה נמצאה במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת, ופונתה לבית החולים להמשך טיפול רפואי.

כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע, סמוך לרחוב הרצל בעיר, פתחו בחקירה לבירור הנסיבות, לרבות איסוף ממצאים פורנזיים. בשלב זה לא ידוע על הרקע ונסיבות האירוע.

לידיעה המלאה

ניידת טיפול נמרץ, ארכיון (צילום: דוברות מד
ניידת טיפול נמרץ, ארכיון (צילום: דוברות מד