ירידה נוספת במספר הבדיקות: משרד הבריאות עדכן היום (שבת) על ירידה בנתוני הבדיקות. לפי נתוני המשרד, מספר הבדיקות שנערכו וטופלו אתמול, יום שישי, במעבדות עמד על 11,799, לעומת 13,861 בדיקות ביום חמישי. 

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עומד על 198, לאחר שארבעה בני אדם נוספים נפטרו מאז אתמול. עוד נמסר, כי מספר החולים עלה ל-15,148, כאשר 137 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 102 מונשמים, 102 אחרים במצב בינוני וכ-170 במצב קל. בנוסף עדכן משרד הבריאות, כי נרשמה עלייה במספר המחלימים שעומד כעת על 6,159, זאת לאחר שאתמול 6,003 בני אדם החלימו ושוחררו לביתם. 

בית החולים "קפלן" ברחובות מסר הבוקר כי אמש נפטרה חולה בת 86 מבית אבות "גני אורה" בירושלים, שהייתה מאושפזת במחלקת הקורונה וסבלה ממחלות רקע שונות. עוד נמסר, כי צוות המחלקה ליווה את בני משפחתה של הנפטרת ואפשר להם להיפרד ממנה באופן מכובד תחת מיגון מלא שסופק על ידי הצוות. מדובר בחולה השלישית מבית האבות בירושלים שנפטרה לאחר שנדבקה בנגיף.

לידיעה המלאה

ארגון הבריאות העולמי: אין הוכחה שמחלימים מקורונה חסינים מהידבקות נוספת

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי הסברה הרווחת לפיה אנשים שהחלימו מקורונה חסינים מפני הידבקות נוספת אינה נכונה. "נכון לעכשיו, אין שום הוכחה לכך שלאנשים שהחלימו מקורונה יש בדמם נוגדנים חסינים מפני הידבקות נוספת", נכתב בהודעה שפרסם הארגון, שהזהיר כי ההנחה המוטעית עלולה להגביר את התפשטותו של הנגיף בעולם.

לידיעה המלאה

דיווח: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצא במצב "צמח"

"קים ג'ונג און נמצא במצב של צמח", כך דווח היום ב"דיילי סטאר", שטען כי על פי דיווחים של כתבים באסיה מנהיגה של קוריאה הצפונית מאושפז במצב קשה ונמצא בתרדמת.

קים ג'ונג און (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג און (צילום: רויטרס)

לעומת זאת, בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח מוקדם יותר כי סין שלחה צוות של רופאים מומחים כדי לסייע בטיפול במנהיג, וכי חל שיפור במצבו והוא מחלים מן הניתוח שעבר.

לידיעה המלאה

שני אחים תושבי לקיה נהרגו בהתהפכות רכב בנגב

עבד אל כרים אבו באדר וראמי אבו באדר, אחים בני 15 ו-20 מהיישוב הבדואי לקיה, נהרגו לאחר שרכבם התהפך בכביש 60, סמוך לאבו כף לכיוון עומר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אולם המאמצים לא צלחו ומותם נקבע לאחר מכן בבית החולים.

אמבולנס מד
אמבולנס מד

פרמדיקית מד"א אסתר בלוך סיפרה: "מדובר בתאונה קשה מאוד. כשהגענו למקום, ראינו רכב הפוך על הגג, מחוץ לרכב שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, עם פגיעה רב מערכתית קשה. בתוך הרכב נלכד נער כבן 15 שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה ביותר. הענקנו לשני הפצועים טיפול רפואי ופינינו אותם בדחיפות לבית חולים תוך פעולות החייאה מתקדמות כשמצבם קריטי".

לידיעה המלאה

פעוטה כבת שנה מהנגב מתה לאחר שננשכה בידי כלבים

טרגדיה בדרום: באשרה לקימה, פעוטה כבת שנה מאזור הנגב, מתה מפצעיה, לאחר שהובלה לבית החולים סורוקה כשהיא במצב קשה מאוד בעקבות נשיכות כלבים. המקרה המצער אירע בתחילת השבוע, כאשר לקימה ננשכה על ידי מספר כלבים משוטטים בפזורה הבדואית. היא פונתה לבית החולים ושם במשך מספר ימים נאבק הצוות הרפואי על חייה, אך כאמור אמש נקבע מותה.

לידיעה המלאה