דיירת בבית האבות "משען" בבאר שבע אובחנה כחולת קורונה

דיירת בבית האבות "משען" בבאר שבע בת 87 אובחנה במהלך הלילה (בין שישי לשבת) כחולת קורונה, היא מאושפזת בבית החולים סורוקה בעיר במצב בינוני. כל דיירי המחלקה הסיעודית בה היא מאושפזת נכנסו לבידוד, והוקפאו ביקורי המשפחות למחלקה. מדובר על מקרה ראשון של הידבקות מאז ההקלות בהסגר בבית האבות, בו נפטרו עד כה 14 דיירים.

לידיעה המלאה

תושב נתניה אותר ללא רוח חיים ועם חבלות על צווארו, הפרטים בבדיקה

גופת גבר בן 37 תושב נתניה כשעל צווארה סימנים כחולים, נמצאה הבוקר (שבת) בחדר מדרגות בבניין מגורים בחדרה. לצוות מד"א שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע מוות. כוחות גדולים של משטרה ממרחב חוף הגיעו למקום ופתחו בחקירה, במקביל לצוותי מז"פ שבודקים את נסיבות האירוע וטרם נקבע האם מדובר באירוע על רקע פלילי.

לידיעה המלאה

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה נרשם ברצועת עזה

מקרה מוות ראשון נרשם ברצועת עזה כתוצאה מנגיף הקורונה. הקורבן היא פאדילה מוחמד בת ה-77 מחאן יונס, אשר הלכה לעולמה בבית החולים במעבר רפיח.

לידיעה המלאה

למרות הצהרת אבו מאזן: ברשות טוענים שביטול ההסכמים לא יוביל לאלימות

על רקע הצהרותיו הלוחמניות של יו"ר הרשות, אבו מאזן, על הפסקת ההסכמים בין הרשות לבין ישראל וארה"ב, לרבות התיאום הביטחוני, אמש (שישי) פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 12 כי גורמים ברשות העבירו לגורמים במערכת הביטחון מסרים מפויסים יותר, לפיהם ביטול ההסכמים מצידה לא יגרור לגל אלימות. עם זאת, על פי הדיווח, במערכת הביטחון חוששים כי חרף ההבטחות הללו, ארגון חמאס ינצל אתה ההזדמנות שנוצרה כדי ליזום הסלמה.

לידיעה המלאה

רוחאני: "אם מכליות הנפט שלנו יסבלו מבעיות ע"י ארה"ב - הם יהיו בצרות" / דיווח אמריקאי: הממשל דן בחידוש הניסויים הגרעיניים

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר היום (שבת) את ארצות הברית מפני צעדי תגובה, לו וושינגטון תגרום לבעיות בשייט מכליות נפט איראניות לעבר ונצואלה, כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית MEHR. 

חסן רוחאני. צילום: רויטרס
חסן רוחאני. צילום: רויטרס

"אם המכליות שלנו בקריביים או בכל מקום אחר בעולם יסבלו מבעיות ע"י האמריקנים, גם הם יהיו בצרות" כך צוטט רוחאני בשיחת טלפון שקיים עם אמיר קטר.

לידיעה המלאה

עיתון ה"וושינגטון פוסט" פרסם הבוקר (שבת) כי ממשל טראמפ דן באפשרות לבצע ניסוי גרעיני ראשון מאז 1992. על פי יועצים לחברי קונגרס וגורמים רשמיים לשעבר, מדובר בניסיון לייצר אמצעי לחץ שידרבן את רוסיה וסין להצטרף להסכם משולש לפיקוח על נשק.

לידיעה המלאה

נסראללה: "עצם זה שישראל מורתעת מאיתנו - זה הישג"

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אמש (שישי) נאום לרגל יום "אל קודס". במהלך נאומו, התייחס לפעולות ארה"ב וישראל במשך השנה האחרונה, לחזית המאבק באיראן, וכן למצב בלבנון. "ישראל נוהגת בזהירות ובוחנת את תגובות חיזבאללה", אמר נסראללה והוסיף כי "עצם זה שישראל מורתעת מאיתנו - זה הישג". 

כמו כן, אמר המזכ"ל כי "פלסטין שייכת לעם הפלסטיני, חייבים להשיב אותה. בקרוב נתפלל בירושלים, אנחנו קרובים ככל שניתן לשחרורה. ירושלים קדושה לנו. מי שסבור כי הוא יכול לשנות את עמדתינו באמצעות מלחמות, סנקציות או חיסולים - טועה".

לידיעה המלאה

מוסדות הדת בארה"ב נפתחו מחדש / טראמפ לסין: "נגיב בתקיפות אם החקיקה החדשה על הונג קונג תצא לפועל"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אמש (שישי) כי יורה על פתיחה מחודשת של בתי הכנסת והתפילה ברחבי המעצמה. בהצהרתו אמר כי מבני תפילה יוגדרו מעתה כמוסדות חיוניים, וקרא בהמשך למושלים במדינות השונות לנהוג לפי ההנחייה החדשה ולהקל בהנחיות סגר הקורונה.

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

כמו כן, גורמים בארה"ב, בהם הנשיא טראמפ בעצמו, התבטאו בחריפות אמש (שישי) נגד שורת חוקים חדשים שיזמה סין וצפויה להתחיל ליישם בשטח המנהלי שלה בהונג קונג, ביניהם חוקים שיאפשרו הקמת בסיסים של שירותי הביון הסיניים במדינה. החוקים החדשים העלו חשש מפני הבערת האזור, לרובת חידוש המחאות וההפגנות במדינה.

לידיעה המלאה

בולסונרו צולם מקלל: "בני משפחתי לא 'יידפקו' בגלל מערכת המשפט"

נשיא ברזיל ז'איר בולסנרו ממשיך להסתבך, כאשר אמש (שישי) התפרסם בכלי התקשורת בברזיל סרטון, בו הוא נשמע משתמש במילים גסות, ואמר שאינו רוצה לראות את המשפחה שלו "נדפקת" בגלל החקירות המשפטיות שמתנהלות נגדו.

בסרטון, שנחשף בסוף השבוע צולם ב-22 באפריל בעת ישיבת שרי הממשלה הברזילאית, נשמע בולסונארו אומר: "אני לא אחכה שמשפחתי או חבריי יידפקו, רק מכיוון שאיני יכול לשנות אף אחד מאנשי אכיפת החוק שלנו". בהמשך נשמע הנשיא מוסיף: "ניסיתי כבר באופן רשמי להחליף את כל אנשי הביטחון בריו דה ז'ניירו, אבל לא הייתי הצלחתי".

לידיעה המלאה

מנכ"ל חדשות רשת: "הפיכה - כבר יומיים החברה מתנהלת ללא עורך ראשי"

מנכ"ל רשת 13, ישראל טויטו, התבטא אמש (שישי) מול עובדי הערוץ וכן לפני דירקטוריון הרשות השנייה, ושפך אור על עומק המשבר מול כתבי הערוץ וכן המניע מאחורי פעולות המחאה שהם מובילים, כשחשף: "בפועל, כבר יומיים החברה מתנהלת בלי עורך ראשי".

"מאז אתמול בשעה 12:09, נותקתי, כמנכ"ל וכעורך ראשי, מהתוכן המסופק על ידי כתבי ותחקירני חברת החדשות", פתח והוסיף, "נפתחה קבוצה פנימית שממדרת את עובדי רשת, האמונים על חלק משידורי האקטואליה מתכני חברת החדשות. הוריתי לעובדים לשוב לקבוצה הרגילה בה השתמשנו, בה כולם נמצאים, אך בקשתי נדחתה על ידי ועד העיתונאים, בתמיכת עיתונאי החברה. זו אנרכיה. זו הפיכה שמתבצעת בחברת החדשות. העורך הראשי מושלך הצידה והעובדים מנהלים את החברה כרצונם".

לידיעה המלאה

הזמר האפריקאי מורי קאנטה (Yéké Yéké) הלך לעולמו

הזמר האפריקאי מורי קאנטה הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 70 בבית החולים בבירת גינאה קונאקרי. נשיא גינאה, אלפא קונדה, אמר בטוויטר כי התרבות האפריקאית נמצאת באבל. הוא הודה לקאנטה ואמר כי הקריירה שלו הייתה "יוצאת דופן".

מורי קאנטה. צילום: רויטרס
מורי קאנטה. צילום: רויטרס

לידיעה המלאה