ההפגנות בביירות נמשכות: המפגינים "תלו" בובה בדמות נסראללה

מניין קורבנות הפיצוץ המסתורי בנמל ביירות השבוע טיפס היום (שבת) ל-158, בעוד מספר הפצועים עלה לכ-6,000. 21 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים.

בתוך כך, נמשכות הפגנות המחאה ברחבי ביירות, והמשטרה החלה היום לפזר גז מדמיע לעבר המפגינים. המפגינים מביעים את זעמם כלפי התנהלותה של ממשלת לבנון בפרשה. בין היתר, הם צעקו סיסמאות כגון "האם רוצה בהפלת השלטון" ו"כולכם רוצחים", וכן תלו בובות בדמות חסן נסראללה ונשיא לבנון, מישל עיון.

לידיעה המלאה

הפיצוץ בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
הפיצוץ בלבנון (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

נסראללה: "המחסן שהתפוצץ בנמל ביירות לא הכיל נשק של חיזבאללה"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אמש נאום, בו התייחס לפיצוץ ההרסני שאירע בנמל ביירות ביום שלישי. המנהיג אמר כי "המחסן שהתפוצץ לא הכיל נשק של חיזבאללה", וציין כי "אפילו כשגורמים רשמיים אמרו שזה היה אמוניום חנקתי שמשמש לחקלאות ועוד כל מיני דברים, התעקשו שזה שייך לחיזבאללה". הוא הדגיש כי "הארגון  מעמיד לרשות הממשלה, מוסדות המדינה ושריה, את כל המשאבים שברשותו כדי לסייע".

לידיעה המלאה

חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)

מדינה במחאה: עשרות אלפים צפויים להפגין בבלפור ובקיסריה

עשרות אלפים צפויים להפגין הערב (שבת) במספר מוקדים, במסגרת המחאה המתמשכת נגד הממשלה והעומד בראשה. במקביל להפגנות שייערכו מול מעון רה"מ בבלפור ומול ביתו בקיסריה, גם מחאת הדגלים השחורים תתקיים כמדי שבת בכ-250 גשרים ברחבי הארץ. לפי הערכות המארגנים, עשרות אלפים צפויים להגיע למתחם שמול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשכונת רחביה שבירושלים, זאת לאחר שבשבוע שעבר השתתפו במחאה יותר מעשרת אלפים אנשים.

לידיעה המלאה

הפגנה נגד נתניהו (צילום: פלאש 90)
הפגנה נגד נתניהו (צילום: פלאש 90)

סערת הראיון עם יונה אברושמי: "אלה דברי הסתה, פשוט מפחיד"

סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות בעקבות הראיון ששודר אמש בחדשות 12 עם יונה אברושמי, שרצח את אמיל גרינצוויג במהלך הפגנת "שלום עכשיו" ב-10 בפברואר 1983 בירושלים. כאמור, ברקע ההפגנות הסוערות בשבועות האחרונים בבלפור חזר העיתונאי יגאל מוסקו אל הדמויות המרכזיות בהפגנה שבה נרצח גרינצוויג ובמסגרת הכתבה ראיין את הרוצח יונה אברושמי. "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות", אמר אברושמי.

לידיעה המלאה

יונה אברושמי בבית המשפט, ארכיון (צילום: פלאש 90)
יונה אברושמי בבית המשפט, ארכיון (צילום: פלאש 90)

סקר דרמטי: מי המועמד שמסכן את נתניהו?

סקר מנדטים שפורסם אמש ב"חדשות 12" מצא כי שבועיים לפני פיזורה של הכנסת, במידה ותקציב במדינה לא יעבור - "הליכוד" מאבדת מנדט אחד אבל עדיין שומרת על פער גדול מ"יש עתיד-תל"ם" בראשות יאיר לפיד.

על פי הסקר, הליכוד מובילה עם 31 מנדטים. הרחק מאחור נמצאת יש עתיד-תלם עם 18 מנדטים, שניים יותר מ"ימינה" של נפתלי בנט. המפלגות החרדיות שומרות על 16 מנדטים במשותף כאשר כל אחת מהן מקבלת 8 מנדטים.

לידיעה המלאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: טל שחר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: טל שחר)

חשד לרצח בראשון לציון: בן 23 נדקר למוות, שמונה חשודים נעצרו

צעיר בן 23 נדקר למוות במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בקטטה שהתרחשה סמוך לחוף הים בראשון לציון. צוות מד"א פינה אותו מהמקום לבית החולים איכילוב, כשמצבו קשה ולא יציב, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע, והחלה חקירה ראשונית של האירוע.

שמונה צעירים נעצרו בחשד לביצוע המעשה: חמישה חשודים (18,21,19,21,17) ושלוש חשודות (20,22,17), תושבי נס ציונה, רמלה ולוד נעצרו ונלקחו לחקירה.

לידיעה המלאה

חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

מקרה שני תוך פחות מיממה: בן 24 טבע למוות בחוף באכזיב

צעיר כבן 24 טבע היום (שבת) למוות בחוף באכזיב, צפונית לגן הלאומי. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, כשמצבו הוגדר אנוש, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. במקביל, ארבעה גברים - בני 25 עד 40 - חולצו מחוף לא מוכרז, דרומית לגן הלאומי אכזיב. הם פונו לביה"ח נהריה, כשמצבם בינוני וקל.

לידיעה המלאה

חוף אכזיב (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
חוף אכזיב (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)