תגובות מעורבות: המערכת הפוליטית מגיבה בתגובות מעורבות להחלטה על סגר כולל ועל מגבלות הדוקות שיגבילו אף יותר את חופש התנועה של האזרחים ואת הפעילות במשק. שר הכלכלה והתעשייה , עמיר פרץ, אמר כי יש לחשוב על פתרון משולב שייתן מענה לבעיה הבריאותית והכלכלית כאחד. "הטיפול בנגיף הקורונה הוא בריאותי וכלכלי. אי אפשר לטפל רק בבעיה אחת, אחרת השני יקרוס. חייבים לטפל בהיבט הבריאותי והכלכלי יחד", אמר השר.

עוד הוסיף כי "דרשתי שלא יחמירו מעבר למגבלות שהוחלו בין החודשים מרץ לאפריל, אך לא נענו לבקשה, לכן הצבעתי נגד. בחודשים האלו היה לנו משק חסון ושבע שהיה ניתן להעמיס עליו גזרות. היום המשק רזה ורעב והגזרות יכולות למוטט אותו. עכשיו, משהוחלט על סגר מלא, אנו חייבים להחיל את המודל הגרמני - החל"ת הגמיש ולשמר לתקופת הסגר את הקשר עובד מעביד ולהשאיר בידי העובדים את הזכויות הסוציאליות, ולא להוציא עוד עשרות אלפי עובדים לחל"ת". 

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הביע את התנגדותו להחלטות וכתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "ההחלטה ההזויה על הטלת סגר מלא מחר בניגוד לדעת המומחים היא תוצאה של התנהלות פושעת מצד הממשלה בחודשים האחרונים, שבשל חוסר מנהיגות וחוסר מדיניות הובילה אותנו למצב הזה. הגיע הזמן לעבור מביביסטריה של ייאוש לפתרונות של תקווה". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, תקף את מקבלי ההחלטה בתקיפות, וטען: "כל שרי הממשלה. אתם שותפים למחדל נתניהו. בעיקר חברינו מכחול-לבן צריכים לשאול את עצמם הבוקר מה הם עושים בממשלה שמפקירה ככה את הציבור. מה הם עושים בממשלה שראש הממשלה שלה עסוק רק בפוליטיקה זולה. מאמין לכם שלא ידעתם שככה זה יהיה, אבל עכשיו אתם יודעים. אנשים הגונים לא יכולים להישאר שם. אתם שותפים למחדל נתניהו". 

ח"כ עופר כסיף, חבר ועדת החוקה שתטפל בתיקון חוק הקורונה, כתב:"‏כמו שהזהרנו מראש, נתניהו מוכן לשרוף את המדינה רק כדי להישאר בשלטון. בריאות הציבור, פרנסתו וחירותו לא יהיו הפקר להחלטות של אדם מטורף. אנחנו ניאבק בו לאורך כל הדרך."

מנגד, היו מי שתמכו באופן פומבי בהחלטות הקשות שהתקבלו, ביניהן ח"כ אסנת מארק, שהתראיינה הבוקר בנושא בכאן ב' והגנה על ההחלטה ליציאה לסגר: "סגר זה לא כישלון של הממשלה, ניסינו לחזור לשגרה ולא הצלחנו".

הפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות הדגלים השחורים ברחבי הארץ (צילום: אבשלום ששוני)

לא רק חברי הכנסת, אלא גם מארגני המחאות הגיבו לגזרות שהולכות להגביל באופן משמעותי את היקף ההפגנות. מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "כל מה שעניין את נתניהו היה לעצור בכל מחיר את ההפגנות בבלפור. לא בריאות הציבור, לא מיליון המובטלים והעסקים הקורסים ולעזאזל הדמוקרטיה. האובססיה שלו לראות את כיכר פריז ריקה מעידה על עוצמת המחאה והלחץ האדיר שלו ממנה .בשבועיים האחרונים הובלנו מאבק נחוש על חופש הביטוי מול מסע הסתה שקרי חסר מעצורים. לא מצמצנו ובזכותנו הוכח שהנאשם מקבל החלטות קריטיות משיקולים אישיים והוא לא כשיר לנהל מדינה. נתניהו ייזכר כמי שהמיט על ישראל אסון בריאותי, כלכלי וחברתי, ודרדר את הדמוקרטיה שלה ואת אמון הציבור לשפל שלא היה כמותו".