ראש הממשלה הבא? לפיד נועד עם מרב מיכאלי ומנסור עבאס, ייפגש עם גנץ הערב. בנוסף, ליברמן הודיע כי ימליץ עליו לתפקיד

יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה ויש עתיד, נפגש ביום חמישי עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, והבוקר עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. זאת, במסגרת נסיונו של הראשון לגבש קואליציה של "גוש השינוי". בתום פגישתו של לפיד ועבאס, שניהם הודיעו שהשיח ביניהם יימשך בימים הקרובים. כמו כן, יו"ר כחול לבן, בני גנץ ולפיד צפויים להיפגש בצאת החג לדון בדרכים להרכבת ממשלה ולהחלפת נתניהו.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו כי "כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה", דהיינו מפלגת יש עתיד בראשותו של לפיד, שקיבלה כ-17 מנדטים ומיצבה את עצמה כמפלגה השנייה בגדולה בכנסת. 

לכתבה המלאה

חשד לנסיון פיגוע: רכב פלסטיני ניסה לדרוס חיילי צה"ל במעלה אדומים, אין נפגעים

ניסיון דריסה התרחש היום (ראשון) בחניון עין מבוע שבמעלה אדומים. על פי החשד, מדובר בנהג רכב פלסטיני אשר ניסה לדרוס חיילי צה"ל ופגע ברכב חונה. לא היו נפגעים ישראליים והנהג הפוגע נעצר במקום. עם זאת, טרם התברר סופית אם אכן מדובר בנסיון פיגוע.

מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי מדובר בנסיון פיגוע. על פי הודעת צה''ל, המחבל האיץ לעבר קבוצת לוחמים סמוך למעיין "עין מבוע" והתנגש במספר כלי רכב ישראלים. אף אדם לא נפגע בעת האירוע. המחבל נעצר והועבר לכוחות הביטחון להמשך חקירה.

לכתבה המלאה

שוטי שוטי ספינתי: The Ever Given, ספינת מכולות השווה בגובהה כמעט לכל בניין האמפייר סטייט, עלתה על שרטון בתעלת סואץ

ספינת המכולות נתקעה ביום שלישי, ומאמצי ההצלה בתעלה נמשכים כבר מספר ימים וכוללים שימוש בשני מחפרים, תשע סירות גרירה וארבעה דחפורים על גדת התעלה. על מנת לאפשר לספינה לצוף יצטרך צוות החילוץ להוציא ממנה בין 15,000 ל -20,000 קוב של חול כדי להגיע לעומק של 12 עד 16 מטר, אמר ה-SCA ביום חמישי.

ראש רשות תעלת סואץ אמר אתמול (שבת) כי המאמצים להזיז את אוניית המכולות הענקית החוסמת את התעלה אפשרו לחלקה האחורי ולהגה שלה לזוז מעט, אך הוא עדיין לא יכול לחזות מתי יצליחו לשחרר אותה באופן סופי. כל יום שכזה כרוך בעלות גבוהה. כ-12% מהיקף הסחר העולמי עובר בתעלת סואץ, ושווי המטענים שחוצים דרכה מדי יום עומד על כעשרה מיליארד דולר

לכתבה המלאה 

הספינה התקועה בתעלת סואץ (צילום: CNES/AIRBUS DS via REUTERS )
הספינה התקועה בתעלת סואץ (צילום: CNES/AIRBUS DS via REUTERS )

סין ואיראן חתמו על הסכם כלכלי היסטורי, רוחאני: "התערבות ארה"ב אינה רצויה"

שר החוץ של סין, וואנג יי, חתם היום (שבת) על הסכם שיתוף פעולה כלכלי-אסטרטגי למשך 25 שנים עם איראן. פרטי ההסכם טרם נחשפו, אך שיתוף הפעולה יכלול השקעות סיניות בענפי האנרגיה והתשתיות באיראן. 

עם החתימה על ההסכם, בירך נשיא איראן חסן רוחאני על שיתוף הפעולה, ואמר: "איראן מברכת על שיתוף הפעולה עם סין במאבק בטרור ובפלגים הקיצוניים. העמדות המשותפות בין איראן לסין בזירות הבינלאומיות הן עדות לצורך ביחסים ההדדיים הללו, התערבותה של ארצות הברית אינה רצויה כאן".

לכתבה המלאה

במהלך החג: מזג האוויר האיר פנים, וכ-160 אלף ישראלים טיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים; 

לאחר שחזרו אזרחי ישראל לשבת זה לצד זה בשולחן הסדר, היום פקדו הישראלים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, כאשר לפי הודעת רשות הטבע והגנים, כ-160 אלף ישראלים הגיעו לשמורות וכ-1,000 נוספים העבירו את ליל אמש בחניוני הלילה.על פי ההודעה, האתר המבוקש ביותר בחג היה ירקון תל אפק, עם כ-5,000 מבקרים, כאשר למקום השני הגיע אתר עין גדי, אליו הגיעו כ-4,000 מבקרים.

מזג האוויר היום היה מעונן חלקית עד בהיר. בהרי הצפון והמרכז חלה עלייה בטמפרטורות, ולמרות השמש היה קר מהרגיל לעונה. הלילה צפוי להיות בהיר וקר.

לכתבה המלאה

הכינרת (צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
הכינרת (צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)