חיסול רודף חיסול במגזר הערבי: שלושה צעירים נורו למוות בתוך ארבע שעות 

שוב גואה הפשיעה במגזר הערבי, כאשר אמש (שישי) אירעו שני אירועי ירי קשים בתוך כארבע שעות בהם נורו למוות מטווח קצר שלושה צעירים, שניים מהם בדיר אל אסד שבצפון ואחד כבן 30 בכפר איבטין שבמחוז חוף. נציין כי אין קשר בין האירועים למעט העובדה שבשניהם מדובר בחיסולים מתוכננים שהחשודים במעורבותם נמלטו מהזירה והמשטרה פתחה בחקירה. 

האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 17:20 באיבטין ובמהלכו נורה למוות אלאדין עמאריה כבן ה-30. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. שני צעירים נוספים כבני 28 נפצעו בינוני וקל ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

החיסול השני התרחש כארבע שעות בדיר אל אסד ובעקבותיו פונו על ידי תושבים בכפר ארבעה פצועים, שניים מהם צעירים בני אותה משפחה בשנות ה-20 באורח קשה ואנוש, ושני ילדים כבני 10 ו-13 שנפגעו באירוע והועברו להמשך טיפול רפואי בבית החולים במצב קל. 

נוסף על כך, מוקדם יותר אמש המשטרה עצרה גבר בן 38 מהמועצה המקומית טובא זנגריה לאחר שזרק את אשתו מחלון ביתם בקומה השנייה. האישה נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים זיו. 

צילום מתוך זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
צילום מתוך זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

הממלכה הבריטית מתאבלת על הנסיך פיליפ

בריטניה נכנסה היום לשמונה ימי אבל לאומי על מותו של הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, בעלה של אליזבת השנייה מלכת הממלכה המאוחדת, שהלך אמש לעולמו בגיל 99. מוקדם יותר נערכה שורת מטחי כבוד לזכרו ברחבי הממלכה, בהם השתתפו יחידות ארטילריה בלונדון, אדינבורו, קרדיף, בלפסט וגיברלטר, וכן כמה אוניות מלחמה.

כמו כן, מעתה ועד להלווייתו של הנסיך פיליפ, המלכה לא תבצע חובות כלשהן באופן ציבורי או פרטי, וחוקים חדשים לא יישלחו אליה לאישור. המלכה צפויה לשדר הודעה בטלוויזיה לאומה כמחווה לבעלה, והממשלה תשקול הסדרים לכינון שתיקה לאומית בת שתי דקות לכבודו.

מטח כבוד לזכרו של הנסיך פיליפ (צילום: REUTERS/Rebecca Naden)
מטח כבוד לזכרו של הנסיך פיליפ (צילום: REUTERS/Rebecca Naden)

פייזר ביקשה מה-FDA להרחיב את השימוש בחיסון שלה גם לילדים בני 15-12

החברות פייזר וביונטק הודיעו אמש כי ביקשו ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להרחיב את שימוש החירום בחיסון נגד הקורונה שפיתח, גם בקרב ילדים בגליאי 12 עד 15.

בתוך כך, דווח בחדשות 12 כי בעקבות העימותים בממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ וחוסר התשלום על 1.4 מיליון חיסונים שכבר הגיעו לארץ, פייזר השהתה משלוח של 700 אלף חיסונים, שהיו עתידים להגיע למדינה. 

 כזכור, פייזר הודיעה בחודש שעבר כי החיסון שפיתחה, בטוח לשימוש ויעיל גם עבור הילדים הצעירים. זאת, על בסיס כך שהובילו לפיתוח כמות נוגדנים מספיקה דיו בקרבם של בני הנוער שנבדקו.

חיסון לקורונה של פייזר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסון לקורונה של פייזר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

ברקע השיחות בווינה: איראן ביצעה הפרה נוספת של הסכם הגרעין

לפי דיווחים בכלי תקשורת באיראן, הנשיא רוחאני הורה על הפעלת צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום מדגם שהפעלתו נאסרה בהסכם מ-2015. ככל הנראה, מדובר במסר לארה"ב על רקע שיחות הגרעין שנערכו מוקדם יותר השבוע בווינה, לפיו איראן תמשיך להפר את ההסכם כל עוד לא יבוטלו הסנקציות האמריקאיות.

רוחאני הופיע בטלוויזיה הממלכתית לרגל יום השנה ה-15 לתוכנית הגרעין האיראנית והורה על הזרקת גז ל-164 צנטריפוגות מדור חדש, מדגם IR-6, במתקן העשרת הגרעין בנתנז. בנוסף, הורה על הפעלת 30 צנטריפוגות מדגם IR-5 וכן ביצוע בדיקות מכניות בצנטריפוגות מתקדמות אף יותר, מדגם IR-9, בעלות יכולת עיבוד כפולה מהדור שקדם להן. עוד דווח כי פס הייצור להרכבת הצנטריפוגות הוחזר לפעילות.  

"שוב, אני מדגיש שכל הפעילות הגרעינית שלנו היא שלווה ולמטרות לא צבאיות", אמר רוחאני בדבריו בטלוויזיה. "אנו ממשיכים להיות מחויבים להתחייבותנו לאמנת אי-ההתפשטות הגרעינית ולעולם שלא לסטות צבאית מתוכנית הגרעין שלנו".

הכור הגרעיני בפורדו, איראן (צילום: מסך)
הכור הגרעיני בפורדו, איראן (צילום: מסך)

עופר כסיף הותקף ע"י שוטרים; סערה במערכת הפוליטית עקב התקרית

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת תועד אמש כשהוא מותקף על ידי שוטרים בעת שהפגין בשכונת שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים.

כסיף האשים את המשטרה לאחר האירוע, ואמר כשמשקפיו שבורים וחולצתו קרועה, כי "השוטרים משתוללים פה, לא נותנים לאנשים להפגין. אמרו להם שאני חבר כנסת אך זה לא עניין אותם. הם התחילו להרביץ, שברו את המשקף. לא עניין אותם חבר כנסת, העיקר להגן על המתנחלים הארורים שמשתלטים על הבתים של חפים מפשע, בושה וחרפה".

דבריו של כסיף מיד לאחר מכן. צילום: באדיבות וואלה