בפעם השנייה תוך יממה: רקטה שוגרה לעבר העוטף, צה"ל תקף בתגובה ברצועה

בפעם השנייה תוך יממה, רקטה נורתה מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. אמש הופעלה אזעקת צבע אדום ביישובים חולית ושדי אברהם אשר במועצה אזורית אשכול. הרקטה נחתה בשטח פתוח, לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. בתגובה, צה"ל תקף הלילה (שבת) ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים השייכים לחמאס ברצועה. בתקיפה הופוצצו, על פי הצבא, מתקן אימונים של חמאס, עמדת משגרי נ"מ בפיתוח ותשתית של מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור. 

כזכור, ביום חמישי בערב הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ ניר עם. בתגובה לכך תקפו מטוסי חיל האוויר יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה, מנהרת הברחת אמצעי לחימה ועמדה צבאית של הארגון.

תקיפת צה"ל בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי העוטף (צילום: דובר צה"ל)

ארצות הברית במסר לישראל: "מספיק עם הפטפטת על איראן"

ארצות הברית שלחה מסר ברור לישראל: "חדל פטפטת בנושא איראן", כך דווח אמש בערוץ 12. על פי הדיווח, הבית הלבן העביר לירושלים את המסר מספר פעמים בימים האחרונים, בטענה כי הם מזיקים להם במשא ומתן מול איראן בנושא הסכם הגרעין ומביכים אותם.

בנוסף, בחדשות 12 דיווחו כי במערכת הביטחון טוענים כי הסיבה למסרים היא אחת משתיים: האמריקאים רוצים להשתמש במסר לישראל כדרך להשפיע על איראן במו''מ, או לחלופין, שדרך שימוש באיראן, מנסים בממשלו של ג'ו ביידן להפעיל לחץ על מדינת ישראל. 

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני אמור להתכנס ביום ראשון הקרוב, לראשונה מאז חודש פברואר. חברי הקבינט צפויים לדון בסוגייה האיראנית. 

הבית הלבן (צילום: רויטרס)
הבית הלבן (צילום: רויטרס)

משרד הבריאות: אובחנו שבעה מקרים של הווריאנט ההודי בישראל

משרד הבריאות הודיע אתמול (שישי) כי לראשונה בישראל זוהו שבעה מקרים של ווריאנט הודי של נגיף הקורונה. כל המקרים זוהו בקרב שבים מחו''ל, אשר לא חוסנו נגד הנגיף. לפי ההודעה, עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי אתמול אובחנו 95 חולי קורונה בישראל וכעת מספר החולים הפעילים עומד על 2,875 חולים, מתוכם 205 במצב קשה ו-123 מונשמים.  אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.7% מתוך כ-14,000 בדיקות שנערכו ברחבי הארץ.

בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

רוכב אופנוע כבן 25 נהרג בתאונה בכביש 2, סמוך לנתניה

רוכב אופנוע כבן 25 נהרג היום (שבת) בתאונה בכביש 2, ממחלף נתניה לכיוון צפון. צוות מד"א הגיע לזירת התאונה, ונאלץ לקבוע את מותו במקום. על פי גורמי המשטרה שהגיעו לזירה, מהמקום פונה פצוע נוסף במצב קשה לבית החולים לניאדו. בוחני התנועה של מרחב שרון פתחו בחקירת התאונה.

פראמדיקית מד"א, הדס ליברטי, סיפרה: "מדובר בתאונה קשה. רוכב האופנוע שכב מחוסר הכרה בתעלה מעבר לגדר ההפרדה והאופנוע היה בהמשך הכביש במרחק של כמה מאות מטרים ממנו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אמבולנס מד''א  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

ביידן: "העשרת האורניום מצד איראן אינה יעילה לשיחות הגרעין"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר במהלך הלילה (שבת) כי העשרת האורניום של איראן לרמה של 60% "אינה יעילה" להמשך השיחות בין טהראן ווושינגטון, אך טען כי הוא מרוצה מכך ששיחות המשא ומתן בין הצדדים, באשר לחזרה להסכם הגרעין משנת 2015, עדיין יתקיימו. 

"אנו לא תומכים בכך וגם לא חושבים שזה יעיל עבור איראן להודיע על העשרת האורניום. עם זאת אנו מרוצים מכך שאיראן מעוניינת להמשיך בשיחות איתנו, יחד עם שותפנו על מנת לקדם את השיחות בחזרה להסכם הגרעין", אמר ביידן. הוא נשאל האם מהלך העשרת האורניום מהווה ביטוי לחוסר רצינות מצד האיראנים בשיחות הגרעין, הוא השיב: "השיחות בעיצומן. אני חושב שמוקדם לומר מה יהיו תוצאותיהן".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

יותר משלושה מיליון בני אדם מתו מקורונה בעולם

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס פרסמה היום (שבת) כי כשלושה מיליון בני אדם מתו מקורונה בעולם וכ-140 מיליון נדבקו בנגיף, מאז שפרץ. כמו כן, נתונים אלו נפרשים על כ-200 מדינות, בהן התפשטה התחלואה.

על פי הנתונים שפורסמו, ארצות הברית, הודו וברזיל הן המדינות בעלות שיעור התחלואה הגבוה ביותר. אחריהן, צרפת רוסיה ובריטניה. מוקדם יותר השבוע נחצה באירופה רף מיליון המתים מקורונה, בקרב 52 המדינות שביבשת.

קורונה בארצות הברית (צילום: LISA O'CONNOR/AFP via Getty Images)
קורונה בארצות הברית (צילום: LISA O'CONNOR/AFP via Getty Images)