לילה לא פשוט עבר על תושבי עוטף עזה בעקבות היתקלות כוח צה"ל במהלך פעילות ברצועה, בה נהרג קצין צה"ל, סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף באורח בינוני שפונה לבית החולים סורוקה. לי כהן, תלמידת כיתה י"א בבית הספר "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול, סיפרה הבוקר (שני) ל"מעריב-אונליין" על רגעי הפחד. "היה לנו לילה קשוח, היו בומים מטורפים וכל הבית רעד. זה הרגיש כאילו זה נפל בתוך הסלון. גם לפני שהתחיל הצבע האדום שמענו יריות וכשהגיעו שמועות על חטיפה נלחצנו".



כהן, המתגוררת במושב ישע, אמרה כי "היו מסוקים ובומים ועד שאמרו בחדשות מה קרה לא הבנו. זה היה מלחיץ אבל שמחנו שלא יהיו לימודים". משי אלמקייס, תושבת קיבוץ כרם שלום, הוסיפה כי "היה מלחיץ ומטורף, כל הזמן רעש של מטוסים והמון פיצוצים. היה לי קשה להירדם ובכל פעם שכמעט נרדמתי היה צבע אדום. זה כל פעם מלחיץ מחדש".



"זה התחיל כשסתם ישבנו בבית ושמענו יריות, כמו צוק איתן", מוסיפה קים אוביץ, ממושב עמיעוז. "היו הרבה בומים ומסוקים. אחרי בערך חצי שעה הודיעו לנו שיש בלגן בגבול ושנהיה צמודים לממ"דים. האחים הקטנים שלי בכו ופחדו ובגלל שאבא שלי לא בארץ אני עוזרת לאמא שלי. אני כבר רגילה לזה אז אני לא כזה מפחדת".



אוביץ הוסיפה כי "לצערנו אנחנו כבר מתורגלים למצב. תיארנו לעצמנו שיתבטלו הלימודים אבל מתחילת השנה לא בוטלו לנו הרבה ימים אז אנחנו במצב טוב מבחינת החומר. עצוב שאנחנו צריכים להעביר לילה שלם צמודים לממ"ד, אנחנו חיים בפחד".