בשבוע שעבר התברר כי מתגבשת עסקת טיעון עם אינה סקיבנקו, החשודה בגרימת מותה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בחודש מאי האחרון, והדבר מעורר זעם רב בקרב הורים וארגונים המתנגדים לעסקה, כפי שפורסם ב"מעריב". בעקבות זאת שלחה המועצה לשלום הילד, מחשש כי במסגרת ההסדר יתוקן כתב האישום וירוכך, מכתב לפרקליטות מחוז מרכז, ובו בקשה כי ילדים נפגעי עבירה לא יישכחו מאחור וכי עבירת ההתעללות לא תשונה.



"הדעת אינה יכולה לסבול מצב שבו מסכת אירועים כזו תיוותר על כנה, אך האישומים בגינה יופחתו במסגרת הסדר טיעון", טענה במכתב עו"ד כרמית פולק־כהן, היועצת המשפטית של המועצה לשלום הילד. "מהפרסומים עולה כי האישום בגין התעללות בשמונה פעוטות, אשר היה חלק מכתב האישום המקורי, ישונה ואת מקומו יחליף אישום בגין תקיפה הגורמת חבלה. מעבר לעובדה כי מדובר בענישה מקסימלית פחותה לסעיף האישום, אנו סבורים כי מדובר גם בעניין מהותי ובקביעת נורמה מנחה בעבירות שעניינן התעללות בילדים".



"ברור לנו כי ישנם פרטים אודות התיק אשר אינם ידועים לנו, אך עם זאת אנו מוצאים לנכון להביע בפניכם את מורת רוחנו נוכח הפער בין חומרת המעשים לסעיף האישום המוצע בהסדר הטיעון", התריעה פולק־כהן. "גם אם ייטען כי זוהי כיום הנורמה השכיחה, נדגיש כי אנו מאמינים בכוחה של הפרקליטות ובמחויבותה 'לאתגר' את המערכת השיפוטית ולהוביל מסר חד־משמעי ביחס לחומרתן של עבירות ההתעללות בילדים, ודאי כאשר מדובר בפעוטות רכים בשנים. אנו קוראים לכם להותיר על כנה את עבירת התעללות בכתב האישום".