רבים רואים כיום בבתי הספר כבתי חרושת לציונים. רק לאחרונה התברר כי מנהלי בתי ספר זייפו את תוצאות מבחני המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית־ספרית), על מנת לקבל ציונים גבוהים יותר וליצור תמונת מצב טובה יותר על נתוני בית הספר, במסגרת המלחמה הבלתי נגמרת על מדד ההצלחה של המוסדות בעיני משרד החינוך, הקהילה והתלמידים. לכן, היה זה מפתיע לראות בסקר חדש של החברה להגנת הטבע, שלמרות המרדף אחר הציונים ותרבות 5 יחידות לימוד במתמטיקה, רוב הציבור (86%) רואה חשיבות גבוהה ביציאת בני הנוער לטיולים שנתיים במסגרת בתי הספר.



הסקר בוצע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, בקרב 506 משיבים, בגילאי 18 ומעלה, לקראת הכנס של החברה להגנת הטבע, בנושא טיילות חינוכית, שיתקיים ביום רביעי במוזיאון ישראל בירושלים, במעמד מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב. לפיו, רק 11% חושבים שהטיול השנתי לא חשוב לתלמידים ול-3% מהמשתתפים אין דעה בנושא.



עוד עולה מהסקר כי 60% מהמשיבים סבורים כי הטיול השנתי צריך להיות באורך של כמה ימים, לרבע מהמשתתפים (27%) אין דעה בנושא ו-13% חושבים שהטיול לא חייב להיארך מספר ימים. בנוסף, 60% טוענים כי הטיול השנתי צריך להיות חלק בלתי נפרד ממערכת הלימודים לעומת 32% שלא רואים בכך חובה ו-7% שאין להם דעה בנושא. 36% מהמשתתפים חושבים כי המטרה העיקרית בטיול השנתי היא גיבוש חברתי, 30% - חינוך לידיעת הארץ, 20% - פעילות להנאה והפוגה מהלימודים 10% - למידה בדרך נוספת ו-4% לא ציינו.



חיליק אברג'ל, סמנכ"ל החינוך בחברה להגנת הטבע, התייחס לכך ואמר כי "הטיול השנתי הוא פעולה חינוכית ערכית, ייחודית ומיוחדת בנוף הישראלי. גדלנו ואנחנו מגדלים את ילדינו, על מפגש חיובי עם נופי הארץ, הטבע, הנופים ואתרי המורשת. לטיול השנתי והיומי, יש תרומה אדירה לקשר ולחיבור לטבע. הסקר מלמד אותנו על החשיבות הרבה שהציבור מעניק לפעולה הזו. בכנס נפעל על מנת לחזק את מעמדו של הטיול השנתי בקרב הציבור הישראלי ובקרב מקבלי ההחלטות".