שנה לאחר שהוגשה הצעת חוק בנושא מעונות יום במוסדות האקדמיים לילדי סטודנטים, במכללה האקדמית אשקלון מתכננים להקים מעון כזה בשטחה. מדובר בהצעה שגיבש ח"כ איציק שמולי (העבודה), לפיה כל מוסד להשכלה גבוהה שבו לומדים יותר מ־5,000 סטודנטים יחוייב להקים מעון לילדים בקמפוס, כדי לאפשר לסטודנטים שהם הורים לילדים קטנים להמשיך בלימודיהם בנוחות. כיום מחויבות אמהות סטודנטיות לשוב לספסל הלימודים לאחר תקופה קצרה מאוד, ורבות מהן מתקשות למצוא פתרון לטיפול בילדים שגם יאפשר להן להמשיך במסלול הלימודים ללא הפרעה.



כפי שפורסם בשנה שעברה ב"מעריב", הרעיון להצעת החוק עלה בעקבות מאבק שבו פתחו סטודנטיות מהמכללה האקדמית אשקלון, שהובילה יפה טבג'ה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה. בנוסף, להתאחדות הסטודנטים הגיעו תלונות רבות בנושא ובבדיקה שערכה נמצא כי ישנם בסך הכל שבעה מעונות יום המסובסדים על ידי המדינה ו־11 לא מסובסדים במוסדות האקדמיים בארץ.



בעקבות המאבק, ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ערך השבוע סיור במכללה עם טבג'ה והודיע כי הוא בוחן הקמה של מעון יום לילדי הסטודנטים בשטח המכללה. טבג'ה אומרת היום בהתרגשות ל"מעריב-אונליין" כי "ראש העיר החליט לבנות את המעון וזה מרגש. אנחנו נמצאים בשיתוף פעולה והוא יודע כמה זה חשוב לסטודנטים. זו בשורה שדווקא הרשות החליטה להרים כפפה ולעשות את זה מטעמה, זו אמירה חברתית מדהימה".