מכינת בני ציון, ש-10 מחניכיה ומועמדים ללמוד בה נספו באסון נחל צפית שאירע בשנה שעברה לא תפתח את שעריה לשנת הלימודים הקרובה, וזאת למרות שעל פי התכנון הייתה אמורה לעשות זאת. את ההחלטה קיבלה ועדה משותפת של משרדי החינוך והביטחון, שלמרות שהתרשמה מבדק הבית שערכה המכינה - החליטה כי המוסד החינוכי לא מוכן לשנת הלימודים הקרובה. 



על פי הוועדה, המכינה לא עברה את התהליכים שהיו מצופים ממנה. בין השאר המכינה לא עדכנה את חזונה החינוכי למרות ציפיות הוועדה, כמו כן, קבעה הוועדה כי המבנה החדש של המכינה עדיין לא מוכן לאכלוס תלמידים, וכי בשלב זה המכינה לא הציגה תוכנית פיננסית מתאימה לשנה הבאה והיא לא ערוכה לקליטת תלמידים. 



ההרוגים באסון נחל צפית צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90
ההרוגים באסון נחל צפית צילום: באדיבות המשפחה, פלאש 90



ממכינת בני ציון נמסר כי הם מכבדים את ההחלטה ופועלים למציאת מקום חלופי לתלמידים שנרשמו לשנת הלימודים הבאה. עורכי הדין אלי זהר ואפרת רייטן ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את ההורים השכולים שפועלים לסגירת המכינה: "ההחלטה לסגירת מכינת בני ציון על ידי משרדי הממשלה, שהיו אמורים לפקח על פעילות המכינות וביניהן בני ציון, אינה פותרת את בעיית כלל המכינות הקדם צבאיות  ואינה פוטרת את הגורמים הממשלתיים מאחריותם לאסון.  המשך עצימת עיניים וחוסר פיקוח ורגולציה מתאימה של משרד החינוך ומשרד הביטחון מדאיגים מאד".
 
"אנו רואים בחומרה את העובדה ש-11 חודשים מאז אסון מכינת בני ציון  ראש ממשלה טרם קיים את  הבטחתו והקים ועדת חקירה בלתי תלויה לחקר האסון כדי שאסון כזה לא יחזור עוד לעולם".