כחודש וחצי נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים וכעת יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, שולח מסר תקיף לשר החינוך הרב רפי פרץ ומאיים להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים. במכתב ששלח היום (רביעי) לחברי הארגון, כתב ארז כי המשא ומתן עם משרדי החינוך והאוצר תקועים. לדבריו, הבעיות שעדיין נותרו ללא פתרון עוסקות בין היתר בחוק החינוך המיוחד שהביא לעבודה רבה ללא הכשרה מתאימה וללא קבלת תגמול.
בעיות נוספות עוסקות בפדיון ימי מחלה, רצף ימי מחלה ופיצויי פיטורין יחד עם ימי מחלה, אילוץ מורים לעבוד בשבת וללא תגמול, אילוץ מורים לשמור בלילות בטיולים לאחר יום עמוס, היעדר תנאים פיזיים נאותים בבתי הספר: פינות עבודה, מחשוב ועוד. עוד מתייחס ארז לבעיות הפנסיה של העובדים ומסביר כי חלק מהמורים - תלוי בחוזה עליו הם חתומים, אינם מקבלים את מלוא סכום הפנסיה המגיעה להם וכן מציין ברשימת הבעיות גם את אי הסדרת תנאי העבודה והחופשה של מנהלי בתי הספר.
"רשימה זו היא רשימה חלקית, ומשרד החינוך מודע לה", מדגיש ארז, "אך למעט דיבורים מנומסים, אין לו מענה - ועליי לציין שזה, במידה רבה, בגלל משרד האוצר, אשר רואה בכל הסוגיות הוצאה כספית". עוד כתב ארז כי "נותרו עוד כחודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים, ואם דבר לא יקרה - לפחות פתרון חלק מהבעיות בהן אנו מטפלים זה זמן רב, ניאלץ להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים".

בסיום ארז התייחס לביקורת המרכזית שהושמעה על שר החינוך הקודם נפתלי בנט שהוא לא היה מעוניין בתפקיד ושהוא רק היה אמור להיות קרש קפיצה למשרד הביטחון וכתב כי "ממתינה לנו שנה לא קלה, ואני מקווה שלשר החינוך הבא יהיה עניין במערכת החינוך יותר משהיה לקודמו וכי הוא יצליח להפעיל את כוחו הפוליטי מול משרד האוצר כדי לפתור את הבעיות".
כזכור, לפני כחודשיים הכריז ארגון המורים על הכרזת סכסוך עבודה ארצי בשל הכוונה להפחית החל מה-1.7 סך של 1.2% משכר הפנסיה של הגמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות ובכללם אלפי מורים. כשבוע לאחר מכן הודיע הארגון כי בעקבות ביטול הקיצוץ לגמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות הוא לא יפעיל את סכסוך העבודה שהכריז בנושא.