שנה ושלושה חודשים חלפו מאסון נחל צפית בו נספו עשרה בני נוער בטיול של המכינה הקדם צבאית בני ציון בתל אביב והיום (חמישי) ההורים השכולים נפגשו עם שר החינוך רפי פרץ, בתקווה שהפגישה תוביל להקמת ועדת חקירה לפני פתיחת שנת הלימודים, אך בסיומה ההורים יצאו עם תחושה שאומנם השר הקשיב לדבריהם, אך שאין כל התקדמות.

יעל כהן, אמה של רומי ז"ל, אמרה ל"מעריב" לאחר הפגישה כי "מצאנו את עצמנו שוב פורשים את כל הבעיות, הטענות, כל מה שכתבו בדוח מבקר המדינה, דוח אהרונישקי, שואלים שאלות פשוטות כמו מה נעשה מאז האסון, האם הילדים בטוחים במכינות ולא מקבלים תשובות. הוא הקשיב אבל לא נתן מילה אחת שאפשר להיאחז בה. אמר שהוא קשוב וצריך לבדוק".

עוד הוסיפה כהן כי שאלה אותו "האחד בספטמבר קרוב, איך אתה יכול להבטיח שהילדים יהיו בטוחים במכינות? לא באתי אליך לפגישה כדי לשמוע שצריך לחכות לבחירות. מבחינתי הדברים לא משתנים לא בקצב ולא בצורה הראויה, אני מאוד מודאגת".

השר רפי פרץ. קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריה, במידה וההורים לא יקבלו בתקופה הקרובה תשובות הם ישקלו את צעדיהם. "אם בסופו של דבר נצטרך לחכות לממשלה החדשה והוועדה אחרי כל כך הרבה זמן לא תקום, נעבור שלב ונראה מה נעשה, לא נשב בשקט. לא ננום ולא נשקוט עד שעולם המכינות יהיה בטוח וראוי לכל ילד בישראל שהולך אליו, שאף הורה לא יצטרך למצוא את עצמו במקום שאני נמצאת, זו המטרה שלנו ואנחנו לא נתייאש".

איציק אור, אביה של אלה ז"ל, אמר כי הוא לא בא עם ציפיות גבוהות לפגישה. "השר רפי פרץ שר חינוך רק חודש ימים, אנחנו נמצאים בתקופה פוליטית לא פשוטה וכל הכבוד לו שהתפנה לדבר איתנו כי אף פוליטיקאי אחר לא נפגש איתנו בתקופה כזו של בחירות. הוא מאוד הקשיב לנו אבל לא ציפיתי משר שנמצא בתפקידו חודש שיהיו לו תשובות אלינו".

אור הוסיף כי ההורים שוב דרשו שתוקם ועדת בדיקה ממלכתית בלתי תלויה. "לא מעניין אותנו שיש ממשלת מעבר. אנחנו רואים שבממשלת המעבר הזו מפטרים שרים, מנכ"לי משרדים, אז אין שום סיבה בעולם שהמדינה לא תקים כאן ועכשיו ועדת חקירה ממלכתית כמו שרה"מ התחייב. ועדת החקירה הייתה צריכה לקום ב-27 באפריל 2018, יום אחרי האסון, אנחנו לא מחכים עד אחרי הבחירות הבאות, עד שתקום ממשלה, זה ביזיון של ממשלת ישראל שוועדה כזו לא קמה".

שר החינוך אמר בסיום הפגישה כי "ההורים נושאים כאב גדול וחד שלא נותן מנוח, הם יקרים לי מאוד. הגעתי מעולם המכינות, הייתי במועצת המכינות בזמן האסון, אני מכיר את הטענות גם בכובעי כראש מכינה. שמעתי את ההורים קשב רב, שמעתי את הכאב והכעס האמיתי שיש להם. מאז האסון ננקטו צעדים משמעותיים מאוד במשרד החינוך בכל ההיבט של התנהלות פעילות החוץ במכינות. המשפחות הביעו תהייה וספק על המצב במכינות לקראת שנת הלימודים הקרובה - נושא זה ייבדק על ידי לעומק. משרד החינוך מחויב להסדרה ופיקוח של עולם המכינות תוך הערכה לפועלן המבורך יחד עם שמירה על ביטחונם של חניכי המכינות".