האם שנת הלימודים תפתח באחד בספטמבר? שר החינוך רפי פרץ, אמר היום (שני) במהלך כנס היערכות למנהלי אגפים ברשויות המקומיות כי הוא פועל על מנת ששנת הלימודים תפתח בזמן. "כל עיסוקינו בימים אלו הוא במאמצים לפתור את המשברים שעל הפרק. נפגשתי אתמול בצהריים עם שר האוצר משה כחלון ובשעות הערב עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. אנחנו עמלים ומקדישים כל מאמץ כדי להביא לפתרון בימים הקרובים. משימתנו לפתוח בצורה חלקה את שנת הלימודים ואני אומר לכם נפתור את המשבר ושנת הלימודים תפתח כסדרה".



שר החינוך אמר את הדברים על רקע הכרזת ארגוני המורים על סכסוך עבודה - בהסתדרות המורים על רקע בין היתר הרפורמה בחינוך המיוחד, הפנסיה וימי המחלה ובארגון המורים עקב מניעת ניצול חופשה שנתית מהמנהלים.



יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, אמרה כי מחר מתוכננת לה פגישה עם שר האוצר והתייחסה לדברי שר החינוך וענתה לו כי "יש לשר המון רצון טוב אבל אני רוצה לתת לך הצעה ידידותית - במשרד האוצר אוהבים המון לדבר ועל זה אומרים, 'דיבורים כמו חול ואין מה לאכול'. אני לא רוצה לקלקל שמחות אבל מודיעה בצורה חד משמעית - אם האוצר לא יענה לדרישות שלנו לא נפתח את שנת הלימודים".



"אנשי האוצר עבריינים ברשיון"



בן דויד כינתה את אנשי האוצר "עבריינים ברשיון" ואמרה כי אם ימשיכו בגרירת הרגליים היא לא תחשוש לעמוד מולם. "שבענו מדיבורים ודורשים מה שגזלו מאיתנו. אנשי האוצר הם עבריינים ברשיון - לקחו וגזלו דברים. מאוד מקווה שמי שצריך להתעשת יתעשת וישלם את מה שצריך ולא, לא תפתח שנת הלימודים". עוד אמרה כי "הביטחון האמיתי של המדינה זה עובדי ההוראה, בלי ציבור עובדי ההוראה אין ביטחון, אין כלכלה, כלום. הגיע הזמן שהמדינה תתייחס אליהם ותיתן להם את הכבוד הראוי להם. מדינת ישראל חייבת לתת מקום אמיתי ולשים את עובדי ההוראה במרכז כי על כתפיהם מונח כל חינוך ילדי מדינת ישראל והם עובדים ללא תנאים ויוצרים יש מאין".



רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, שדיבר לאחר מזכ"לית ההסתדרות אמר באופן שהפתיע את הנוכחים כי הוא מוחא לה כפיים: "לאורך כל הקריירה שלי והיא ארוכה לא שמעתי אף פעם מזכ"ל הסתדרות מורים מדבר בצורה כזו. כל הכבוד לך, הגיע הזמן לתקן דברים שהתקלקלו בדרך". עוד אמר ארז כי "יש לנו לא מעט סכסוכי עבודה שהכרזנו, היינו עד עכשיו בשיחות עם מנכ"ל משרד החינוך ופקידי משרד האוצר. צריך לדעת שלכל החלטה פדגוגית חינוכית יש השלכות כלכליות ולכל החלטה חינוכית יש השלכות פדגוגיות".



חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי התייחס לאיומי ארגוני המורים ואמר כי הוא מבין את מאבקם. "הם אלו שמלווים את ילדינו מדי יום ולא מקבלים מספיק הערכה ומשאבים מספקים על אף שבמערכת החינוך מושקעים מרבית כספי הרשויות. אני מקווה כי יגיעו להסדרה מולם כמו גם התקציב הנדרש למערכת החינוך המיוחד כך ששנת הלימודים לא תיפגע. עבורנו החינוך הוא מבוקר עד ערב, גם אחרי שבית הספר נגמר ונעשה הכל כדי להבטיח שכל הילדים ילמדו חדשנות וטכנולוגיה כדי שלא נישאר מאחור אל מול העולם".