"נאבקים על הזכויות שלנו", "די לסחבת, די לבושה, די לעושק", כך צעקו היום (חמישי) עובדי הוראה רבים החברים בארגון הסתדרות המורים, במהלך מחאה לשיפור בתנאי עבודתם, כשבמקביל נמשכים הדיונים בין נציגי הארגון לנציגי משרדי האוצר והחינוך המנסים להגיע להבנות בנושא איומי השביתה בפתיחת שנת הלימודים.



המחאה התקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב ובהסתדרות אמרו כי "אנחנו באים לעמוד על הזכויות שלנו ואומרים די לעושק. אנחנו קוראים לדרוש את המגיע לנו. זה המאבק שלנו, של הילדים שלנו ושל עתיד המדינה. יחד אנחנו חזקים, יחד נעשה שינוי".



במהלך המחאה עלתה לבמה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ואמרה: "אני דורשת את מה שמגיע לנו ולא לא נפתח את שנת הלימודים". בן דויד יצאה להפוגה של מספר שעות מהדיונים הקדחתניים, בסיומם חזרה לשולחן המשא ומתן.



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה. צילום: אבשלום ששוני
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה. צילום: אבשלום ששוני



הדיונים מתמקדים בנושאים עליהם ההסתדרות הכריזה סכסוכי עבודה: תיקון הנוסחה לחישוב ימי המחלה, הסדרת נוסחה שתהיה קלה לחישוב הפנסיה, הרפורמה בחינוך המיוחד והטענה כי עובדי ההוראה אינם עברו הכשרות בנושא ולכן צפוי בלגן במהלך יישומה ופגיעה עקב כך בתלמידים עצמם ובנוסף בסוגיות של מורות נודדות ומנהלי מרכזי מחוננים.



עובדי ההוראה מוחים על תנאי העסקתם. צילום: אבשלום ששוני
עובדי ההוראה מוחים על תנאי העסקתם. צילום: אבשלום ששוני



הדיונים נמשכים ביתר שאת במהלך היממה האחרונה, לאחר שמשרד האוצר הגיש צו מניעה נגד השביתה. הנציגים התחלקו לצוותים היושבים במשרד האוצר בירושלים ובמשרד החינוך בתל אביב ומנסים להגיע להסכמות ולמנוע את התערבות בין הדין לעבודה. בדיון שנערך אתמול בביהמ"ש, השופטת אסנת רובוביץ-ברכש, קראה לצדדים להמשיך את הדיונים באופן אינטנסיבי ולעדכן את ביהמ"ש עד מחר בשעה 09:00 האם הם הגיעו להסכמות. במידה ולא יגיעו להסכמות, בית הדין יצטרך להכריע האם שנת הלימודים תפתח ביום ראשון.