בשבוע שעבר ארעה תאונה טרגית בדרום בה נהרגו שתי אחיות מאשקלון: ירין (19) ותהל (17) מעול ז"ל, בעוד אחותן הקטנה אדל (14), עדיין מאושפזת במצב קשה, וכך גם נוסע נוסף, ברק שמואל, חברה של ירין.



אתמול, בזמן שמדינה שלמה חגגה את פתיחת שנת הלימודים, בית ספרה של תהל ז"ל, מקיף ד' בעיר, בו הייתה אמורה להתחיל את שנתה האחרונה במערכת החינוך בכיתה י"ב, עסק בניחום חבריה ובמקום טקסים חגיגיים, נערכו מעגלי שיח עם צוותי השירות הפסיכולוגי.



שרה מצרפי, מנהלת ביה"ס אמרה בשיחה עם "מעריב" כי "אנחנו בדרך כלל נוהגים לקיים טקס בו שכבת י"ב חובקת את כיתה ז', במקום זה הכנסנו את כל צוות היועצות והפסיכולוגיות לכיתות ואת כל החגיגות נדחה לראש השנה".



פינת הזיכרון בבית ספרה של תהל מעול ז"ל. צילום: באדיבות ביה"ס
פינת הזיכרון בבית ספרה של תהל מעול ז"ל. צילום: באדיבות ביה"ס



בביה"ס הוקמה פינת זיכרון והקדישו לזכרה את השיעור הראשון. "בשעה הראשונה פתחנו עם כמה מילים לדמותה של תהל בכל הכיתות ושאר היום מתנהל כסדרו, למעט הכיתה שלה שם קיימנו שיח שהיה לנו ברור שיביא לבכי ודמעות, המון רגעים קשים ואנחנו נמשיך את התהליך איתם". לדבריה, "תהל הייתה ילדה מאוד אנרגטית, אמפטית, שמחה וחייכנית. התחושה קשה ולא התחושה החגיגית שמלווה את הראשון בספטמבר. זה מצב לא הגיוני ולא טבעי, אתה נכנס לכיתה ורואה את הכיסא של תהל ריק, למרות שזו כיתה אחרת, היה לה מקום קבוע".



מצרפי מדגישה כי למרות הקושי, ביה"ס יפעל על מנת לסייע לתלמידים לחזור לשגרה. "אנחנו חייבים להתקדם ולתת את כל מה שיש לנו לתת לשאר התלמידים שנמצאים פה ולכן נשמור על שגרת היום".



ראש העיר, תומר גלאם, שביקר אתמול בביה"ס, אמר כי "כואב הלב לראות את תמונתה של תהל ז"ל על הלוח, במקום שתהיה כאן איתנו. הדלקנו נר והתייחדנו עם זכרה ואין לי ספק שביה"ס ימשיך להנציח אותה. בהזדמנות זו אני רוצה לבקש מכל התלמידים והתלמידות, סעו בזהירות ושמרו על עצמכם בדרכים כדי שתוכלו לחזור אלינו בשלום".