בעוד יומיים ייערכו הבחירות לכנסת ה־22. כ־14% מבעלי זכות הבחירה הם צעירים בני 18־24, שחלקם יצביעו בפעם הראשונה בחייהם. רותם עמר מיבנה ומשה צ’קול מראשון לציון, בני 18.5, חניכי מכינת ארז בבאר שבע, הנמצאת תחת מועצת ארגוני הנוער (הגוף האחראי על שנת השירות והמכינות הקדם צבאיות אופק, החצי שנתיות) , יצביעו לראשונה, לאחר שבבחירות האחרונות התלבטו עד הרגע האחרון.

צ’קול יצביע לכחול לבן. “אני לא ממש מכיר את הדרך שלהם, אבל יש שני ח”כים במפלגה שמתאימים לאידיאולוגיה שלי - פנינה תמנו־שטה וגדי יברקן. אין מתמודדים אחרים שראויים, ואני מאמין ששניהם יעשו את זה על הצד הכי טוב. הם עושים הרבה למען העדה ובכלל, והם היחידים שמשמיעים את הקול שלנו”.
עמר עוד מתלבטת למי תצביע. “בבחירות האחרונות לא הצבעתי, הייתי בין אלה שהתלבטו ונפלו בין הכיסאות. זו ההצבעה הראשונה שלי, ואני לא מוצאת את עצמי, מנסה למצוא מי המפלגה הכי טובה ומה הכי יעזור וישפיע, ולא מצאתי את המפלגה הנכונה. 

“היו חברים שלי שלא הצביעו, והיו כאלה שהלכו עם הקול המבוגר שאמר להצביע לביבי ולליכוד. אבל אנשים צועקים פה לשינוי, הם מאסו בשלטון, נמאס להם מהימין והשמאל ורוצים להתרכז בעיקר - במדינה. אין שוויון בין נשים, בין שחורים ללבנים, יש שחיתות בשלטון”.