הבוקר (ראשון) לראשונה ייכנסו בשערי האקדמיה 236,450 סטודנטים לתואר ראשון. אף שטרם החלו בלימודיהם, הצעירים הללו לא מגלים אופטימיות בנוגע לעתידם בישראל. כך עולה מתוצאות סקר חדש של עמותת חסדי נעמי, שנערך על ידי מכון המחקר ZETATOOLS.



על פי הסקר, 33% מהסטודנטים מעריכים כי לעולם לא יוכלו לרכוש דירה. מפילוח הנתונים עולה כי 34% מהחילונים לעומת 30% מהחרדים מעריכים כך. 39% מהתל אביבים חושבים כך, כמו גם 37% מהסטודנטים המתגוררים בשרון, 36% מהסטודנטים הירושלמים, 30% מהחיפאים, 26% מהדרומיים ו־25% מהצפוניים.



מתוך הסטודנטים שסבורים כי לא יוכלו לרכוש דירה, למעלה ממחציתם (57%) חושבים שאם כן יצליחו לרכוש דירה בסופו של דבר, הרכישה תפגע בתחום אחר בחייהם. חמישית מהם (22%) חושבים כי לא יוכלו להחזיק ברכב בעקבות רכישת הדירה, 15% סבורים כי ייאלצו לחסוך במזון ובהוצאות השוטפות, 14% חושבים שזה יפגע בתחום כלשהו ו־6% חוששים מפגיעה בחינוך ילדיהם.



עוד עולה מהסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 500 סטודנטים בגילי 30־22, כי 72% מוכנים לשקול בחיוב מעבר למדינה אחרת אם יקבלו תנאים קלים יותר לרכישת דירה. 12% מהם היו "עוברים בוודאות".



לדברי עמותת חסדי נעמי, התוצאות מדגישות את הצורך להקל על הסטודנטים בישראל ובעיקר למצוא דרכים יעילות יותר להקל אף יותר על סטודנטים שמגיעים ממשפחות נזקקות. "קיים מאגר מוחות אדיר בקרב סטודנטים הבאים ממשפחות נזקקות שיודעים להציע פתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות, מאחר שכל חייהם היו עסוקים בהישרדות", נמסר מהעמותה. "על המדינה להבטיח את תנאיהם להצליח להתחרות עם יתר הסטודנטים, שכן כל הצלחה של סטודנט שכזה מקטינה את מעגל העוני העתידי ובכך מיטיבה גם עם המדינה, שזוכה מצדה לסטודנטים רעבים להצלחה".