לקראת השביתה של השלטון המקומי המתוכננת למחר במוסדות החינוך של הסתדרות המורים הזכירו כי על הגננות להיות בגן כרגיל, אך אין לקבל ילדים ללא סייעת. בנוסף, בהסתדרות המורים הדגישו כי אין לפתוח את הגן בצוות חסר של סייעות, או בסיוע בני משפחה. כמו כן, המורים והמנהלים יגיעו לבתי הספר אך לא יקבלו תלמידים ללא מאבטחים.



בינתיים בגנים נערכים לאפשרות כי  השביתה אכן תתקיים ויידעו בכך את ההורים. "בעקבות ההודעה שיצאה מהרשות, ככל הנראה תהיה שביתה מחר בבוקר, ולכן הגן יהיה סגור. חשוב להיות קשובים לאמצעי התקשורת", אמרה אחת ההודעות להורים". את השביתה יזם מרכז השלטון המקומי במחאה על אי־העברת כספים שתוקצבו לרשויות שחלקן עומדות על סף קריסה כלכלית.

 במרכז השלטון המקומי טוענים שבשל אי־הקמת ממשלה במשך חודשים ארוכים, נוצר בפועל שיתוק ותקציבים שהובטחו ותוקצבו לא הועברו בפועל.בדיון מיוחד שהתקיים ביום שלישי בוועדת הכספים של הכנסת לא הושגו הבנות לגבי העברות הכספים הנדרשות ואיום ההשבתה נותר בתוקף. במהלך השביתה לא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני בכל משרדי הרשויות המקומיות ולא יינתנו שירותי עזר למערכת החינוך – מזכירות, שרתים, אבות בית, מאבטחים במוסדות חינוך וסייעות בגני ילדים.

בנוסף, לא יתקיימו הסעדות בחינוך הרגיל, לא יהיה פינוי אשפה, פקחים לא יחלקו דו"חות ולא יינתן שירות בוועדות לתכנון ובנייה, לרבות מתן טפסי 4."בהתקיים ממשלת מעבר לאורך השנה האחרונה, לא הוסדרו תקציבים ועוכבו תשלומים חיוניים לתפקוד הרשויות המקומיות לצורך המשך מתן שירותים סדירים עבור תשעת מיליון תושבי ישראל", התריע יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות, חיים ביבס במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי.
 לדבריו, המצב שנוצר מעביר את הנטל התקציבי על השלטון המקומי, תוך קיצוץ מקורות המימון למתן השירותים. ביבס ממשיך ומתריע כי נוסף לפגיעה התקציבית בשלטון המקומי, החליטה הממשלה על תוספת שיעור ההשתתפות של הרשויות המקומיות במועצות הדתיות ב־20%, דבר היוצר עוד נטל תקציבי.בתוך כך, נודע כי עשרות רשויות מקומיות מתכוונות לבקש ממשרדי הפנים והאוצר להעלות את תעריפי הארנונה מינואר 2020.