קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, נענה בחיוב לבקשה למפגש עם תלמידי תיכון ישראלים והסכים להעניק חסות למפגש ראשון מסוגו של צעירים אוסטרים וישראלים במטרה להעמיק את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות.

התלמידים מתיכון בליך ברמת גן ומבית חינוך ע"ש רבין בתל מונד, שמשתייכים לתוכנית "שגרירים צעירים" במרכז הישראלי למנהיגות צעירה בהובלתו של השגריר יצחק אלדן, נועדו עם קורץ בחדר הישיבות של הממשלה והציגו בפניו יוזמה לקיים מפגש של בני נוער משתי המדינות על מנת לקרב בין המנהיגים הצעירים של העתיד ולקיים דיאלוג שיעסוק בין השאר במאבק באנטישמיות ובאנטי ציונות ובחילופי משלחות.

קורץ (33), ראש הממשלה הצעיר בעולם שהחל את כהונתו השנייה בחודש שעבר, קיבל בברכה את ההצעה ושיבח אותה באומרו כי היא "תסייע להעמיק את שיתוף הפעולה בין מדינותינו". קורץ הדגיש את הקשר החם של אוסטריה בכלל, ושלו בפרט, למדינת ישראל וסיפר כי הוא יגיע לארץ לביקור פרטי במאי הקרוב, במהלכו הוא מקווה להיפגש עם חלק מחברי המשלחת.

במהלך הביקור, שאורגן על ידי השגרירויות של שתי המדינות, גם נועדו בני הנוער הישראלים עם צעירי מפלגת העם השמרנית של קורץ ועם צעירי מפלגת הירוקים השותפים בקואליציה החדשה.