שלושת ארגוני הגג המפעילים את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בשכבת הגיל 0-3, הן המפוקחים על ידי משרד העבודה והרווחה והן הגנים הפרטיים, מאיימים שלא לחדש את העבודה גם ב-10.5 ומתקוממים על המסר שהוציא שר העבודה והרווחה מישיבת הממשלה לפיו ראש אגף התקציבים באוצר דיווח לשרים ש"נפתרה הסוגייה התקציבית" מולם. 

בפורום הארגונים המפעילים את רשתות מעונות היום שבפיקוח ממשלתי אומרים: "מדובר בישראבלוף - הממשלה מקבלת החלטות אך לא מנחה את הגורמים המקצועיים כיצד ליישמן. במצב הנוכחי וללא הנחיות ברורות ותיקצוב מינימלי לא נוכל לפתוח את המעונות ב10 במאי- לא נסכן חיי פעוטות ומטפלות". 

מדובר בראשי ויצו, נעמת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנסים, נאות מרגלית, בית יעקוב, איגוד מעונות יום ועוד. אליהם מצטרפות חברות איגוד המטפלות בארגון "כוח לעובדים" שמסרו: "לא רק שהמשבר לא נפתר אלא שלא היתה כל תגובה לפניותינו אל משרד הרווחה ולא הוצע שום פיתרון. 3,700 המטפלות, המנהלות משפחתון מביתן, לא זכאיות לדמי אבטלה ורק כשליש מהן קיבלו עד כה מענק עצמאים, לרוב בסכום זעום של כ- 2,000 ש"ח. בכוונתנו  שלא לפתוח את המשפחתונים, המשרתים כ 18,000 פעוטות, גם לאחר ה 10.5."

גם מפורום גני הילדים הפרטיים נמסר כי בניגוד להודעת ראש אגף התקציבים - המשבר מול המעונות והגנים הפרטיים לא נפתר ושם מאיימים: "אם לא יפתח איתנו מו״מ בתחילת השבוע - מבחינתנו שנת הלימודים הסתיימה".

בעקבות ההכרזה על פתיחת הלימודים באופן מלא במסגרת החינוך המיוחד, אומרת מלכה וינברג מנהלת מוסדות 'אהל שרה' – לחינוך ושיקום הילד המיוחד: "אנו מברכים על החלטת הממשלה להחזיר את מוסדות החינוך המיוחד לפעילות מלאה. זאת החלטה חשובה עבור ההורים שצריכים להחזיר את ילדיהם לשגרת החיים וזאת החלטה משמחת עבור ילדי החינוך המיוחד שזקוקים ליציבות חינוכית וטיפולית. 

"יחד עם זאת החלטה על חזרה לשגרה ופעילות מלאה חייבת להיות מתוך חשיבה מלאה על מכלול הגורמים שאמורים לטפל וללוות את הילדים המיוחדים. לעת עתה מערך ההסעות לא חזר לפעילות וכך גם הצוותים התומכים שאמורים לגבות את הצוות החינוכי. יתרה מזאת אנו תמהים על ההחלטה להחזיר את החינוך המיוחד לפעילות מלאה בשעה שהצוות החינוכי שמורכב ברובו מהורים לילדים בגילאי 0-6 וכן הורים לילדים בכיתות א-ג במגזר החרדי. אין להחזיר את מערך החינוך המיוחד לפעילות, ללא שקלול מלא של כל הגורמים המקצועיים הנלווים למוסדות אלה".