רמת גן נערכת לחזרה לשגרה: "היה אפשר בהחלט לפתוח את גני הילדים והצהרונים מוקדם יותר, אבל ההחלטה הזו היא בסמכות המדינה", אומר ל"מעריב" ממלא מקום ראש עיריית רמת גן ומחזיק תיק החינוך, ליעד אילני, לקראת פתיחתם של כ-230 הגנים העירוניים בעיר, בהם רשומים כ-8,000 ילדים.

"כאב לשני ילדים קטנים, בגילאי 4 ו-7, חוויתי את הקשיים בכל תקופת משבר הקורונה, כשהילדים היו כל הזמן בבית. באופן אישי, הייתי בבידוד במשך כעשרה ימים אחרי שקיבלתי הודעה שהייתי ליד חולה קורונה", אומר אילני – "כמי שמכיר מקרוב את מערכת החינוך, אפשר היה בהחלט להחזיר קודם לכן את בתי הספר, גני הילדים והצהרונים. הייתה כאן פאניקה מוגזמת", אמר אילני.

"ברמת גן הייתה היערכות ייחודית לקראת פתיחת מוסדות החינוך. ניצלנו את סגירת בתי הספר וגני הילדים להקדמת עבודות שיפוץ, שהיו מתוכננות לקיץ, גם ביצענו פעולות ניקיון וחיטוי יסודיים", הוסיף.

ליד אילני, מ''מ עיריית רמת גן  (צילום: אילן ספירא)
ליד אילני, מ''מ עיריית רמת גן (צילום: אילן ספירא)

בנוסף, ציין אילני, התקיים שיתוף פעולה עם רופאים מבית החולים שיבא בתל השומר, להכנת פרוטוקול רפואי של בריאות הציבור לקראת פתיחת מערכת החינוך בעיר. "קיימנו התייעצויות עם פרופ' אייל לשם, שהוא מומחה משיבא למחלות זיהומיות ועם מומחים מהמחלקה למחלות זיהומיות לילדים בבית החולים. יצרנו פרוטוקול ייחודי לרמת גן שנותן מענה לכל שאלה ותרחיש", הוא מספר ומוסיף כי "רמת גן היא העיר היחידה בארץ עם שיתוף פעולה הדוק עם בית חולים שהוא מהמובילים בארץ".

לדבריו, לקראת פתיחת מוסדות החינוך, נעשו הדרכות מיוחדות למנהלות בתי הספר, לגננות ולנציגים של ועד ההורים. אילני מבהיר שההחלטה מי יהיו הילדים בכל אחת משתי הקבוצות בגנים התקבלה על ידי הגגנות."הגננות מכירות הכי טוב את הילדים והסמכות היא בידיים שלהן", הוא מסביר ומבהיר כי שאם ילד יימצא חולה בקורונה, רק הקפסולה בה הוא לומד והצוות שבא איתו במגע ייכנסו לבידוד.

במסגרת ההיערכות, נקבע שהגננת או הסייעת יקבלו בשער הגן את כל אחד מהילדים. זאת מאחר ועל פי ההנחיות, חל על ההורים איסור להיכנס לשטח הגן.

אילני, הממונה גם על החברה העירונית מפעלי בית עמנואל, מעריך שבמהלך השבוע גם הצהרונים ישובו לפעילות. "הסוגיה הזו עדין לא ברורה. אנחנו לומדים את כל ההנחיות ומעלים את כל השאלות. בתקופה האחרונה, הבעיה הייתה שלעתים הנחיות השתנו חדשות לבקרים", הוא אומר ומודה: "קיימת התרגשות רבה. בימים האחרונים התחושה היא של חמישה ימי 1 בספטמבר".