משרד החינוך פותח 450 שמרטפיות עבור ילדי עובדי החינוך המיוחד בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי: במסגרת המתווה "לומדים בביטחון", פעל שר החינוך יואב גלנט להפעיל את מסגרות החינוך המיוחד גם במצב של סגר. בכך, פותח משרד החינוך בשיתוף עם השלטון המקומי  450 מרכזי יום (שמרטפיות) עבור ילדי צוותי החינוך המיוחד. משרד החינוך מדגיש כי מהלך זה משקף את מחויבות המשרד לצוותי החינוך.

שר החינוך, יואב גלנט: "משרד החינוך רואה חשיבות גדולה בשימור שגרת פעילות החינוך המיוחד, גם בעת חירום לנוכח הסגר הכללי. לשם כך, נערכנו להפעלת 450 מסגרות חינוכיות עבור ילדיהם של עובדי ההוראה שמועסקים בחינוך המיוחד בזמן הסגר. תודתי והערכתי לשלטון המקומי, לרשויות השונות ולצוותים המקצועיים במשרד החינוך שפועלים יחד על מנת להפעיל את המיזם החשוב הזה".

יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

המרכזים פועלים עבור ילדי צוותי החינוך, הגננות, הסייעות בגנים או בבתי-ספר לחינוך מיוחד, או במוקדי החינוך שפועלים ברשויות המקומיות. המסגרות מיועדות לילדים בגילאי 3 עד 12, ופועלות בין השעות 7:30 ועד 15:00, כאשר מספר הילדים בקבוצה לא עולה על שמונה.

משרד החינוך העביר למרכזי היום תכנית פעילות ותכנים פדגוגיים מותאמי גיל, ובמקביל מאפשר לילדי העובדים להשתתף בלמידה מרחוק שמתקיימת בכיתה האורגנית שלהם, יחד עם יתר חבריהם לכיתה. כל רשות מקומית קיבלה את רשימות התלמידים לשיבוץ במרכזי היום שבתחומה, תכנית לפעילות ותכני חינוך בלתי פורמלי, וציוד לפעילויות השונות.

קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה - חיטוי בית ספר, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, משרד החינוך חילק 226 ערכות הפעלה לילדים שלומדים במרכזי היום החינוכיים (שמרטפיות). אלו כוללות כלי כתיבה, ציוד לימודי ומשחקים אשר פוזרו ברחבי הארץ, במוקדים בהם פועלים מרכזי היום החינוכיים (שמרטפיות). בכוונת המשרד להמשיך ולהרחיב את תפוצת הערכות בהתאם לצרכים שעולים מהשטח.

עמית אדרי, מנכ"ל משרד החינוך: "לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית נערכנו לכל התרחישים האפשריים. פתיחת מרכזי יום (שמרטפיות) לילדי עובדי החינוך המיוחד מהווה חלק מההיערכות המקיפה שלנו, וחלק מהמחוייבות שלנו להמשיך את הרצף הלימודי והטיפולי של הילדים עם הצרכים המיוחדים בחינוך המיוחד. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות לעובדי ההוראה שנרתמו למשימה ולהביע את הערכתי למסירותם הגדולה. נעשה כל שנדרש כדי לאפשר להם להמשיך בעבודת הקודש שלהם במהלך ימי הסגר. נמשיך ללוות אותם ולתת להם את המענים החינוכיים הנדרשים".