פורום 15 הערים העצמאיות הודיע אמש כי החל מיום רביעי הקרוב יאפשרו עיריות הפורום למנהלי בתי הספר להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית. הערב (שני) שוחח ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בנושא.

אתם עושים את זה בשביל להיות שורה אחת בהיסטוריה נכון? הרי אתם יודעים שתפסידו.
תלוי איך מגדירים הפסד. אנחנו בסך הכל רוצים להשפיע על הממשלה, שתראה ותתייחס לדעה של ראשי הרשויות שמייצגים קרוב ל־50 אחוז מתושבי המדינה. דווקא יש לי תחושה טובה, וכבר קיבלנו מסרים, גם מכיוון בלפור, שאם ביום רביעי לא יחזירו את הלימודים, הם ככל הנראה יחזרו ביום שני

ואתם בכל מקרה פותחים גם בלי אישור ממשלה? 
אם נשים רגע את הכותרות המפוצצות ואת המרד ואת כל הדברים האלה אז בסופו של דבר גם היום הילדים האלה מגיעים פעמיים בשבוע לבית הספר ולומדים בחוץ. אנחנו חושבים שיותר בטוח בריאותית לילדים ללמוד בקפסולות קטנות יותר בכיתות, מאשר שילמדו פעם בשבוע בחוץ בקבוצות של 20 ו־30 ילדים.

יש כאלה שקוראים לך רן קוניבסקי. תראה, הקטע שפתאום כל אחד מודיע מה לדעתו צריך לעשות זו הבעיה.
תשמע, אני מסכים איתך. אגב, לגביי קנייבסקי והחרדים זו דוגמה שמרימה לנו להנחתה. הרי הם שלחו את הילדים ללימודים כשהיה סגר והערים היו אדומות. רק בגבעתיים אנחנו מדברים על 120 מאומתים בעיר של 62 אלף איש, ו־88 אחוזים מצוותי ההוראה כבר התחסנו אצלנו. אז אתה צודק, זה נראה לא טוב, אבל הגיע הזמן שיספרו אותנו. הממשלה מנהלת כבר שנה שלמה את המשבר הזה מבלי להעביר בפועל סמכויות, לא לפיקוד העורף ובטח לא לרשויות המקומיות. מעבר לזה אנחנו מייצגים פה 50 אחוז מתושבי המדינה, לא מדובר פה על גחמה של ראש עיריית גבעתיים. אנחנו שנה שלמה משתפים פעולה עם החלטות הממשלה שהן רובן הזויות. 

לסיום, מה לדעתך כראש עיר הנזק שמשלמים הילדים? 
מספיק להסתכל עליהם בלילות ולדעת מה הנזק. הם מסתובבים חסרי מעש. עד השעות המאוחרות, גורמים לוונדליזם. מדובר בילדים שלפני הקורונה הייתה להם שגרה והם היו רגילים ללכת לישון מוקדם ולקום בבוקר ללמוד. יש פה נזקים עצומים ואנחנו אפילו לא מבינים לדעתי את חומרת הנזק.