החודש יתקיים יום הגיוון הבינלאומי (21.5) המעודד גיוון תרבותי, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אשר מקדם מראשית כהונתו את תוכנית "תקווה ישראלית" ברוח נאום ארבעת השבטים, ארח השבוע את נציגי עמותת "הגל שלי" – מרכז הגלישה החינוכי לנוער בסיכון היחיד מסוגו, המשלב אג'נדה של הכללת בני נוער מכל קצות החברה הישראלית - חילונים, חרדים, ערבים, תוך מתן ייצוג לקבוצות שוליים נוספות שהינן חלק מהחברה הישראלית. 

במפגש לקחו חלק מייסדי העמותה עומר טולצ'נסקי וירון וקסמן, חבר הבורד אלוף במיל' רוני נומה, ושלושת בוגרי העמותה ממגזרים שונים: דור כליף, אליאס סבא וטליה טולדנו. 

עמותת ״הגל שלי״ הוקמה בשנת 2012 במטרה להעניק הזדמנות אמיתית לבני נוער במצבי סיכון 'לעלות על הגל' ולהצליח, לפתח תחושת מסוגלות ולבנות כישורי חיים, דרך התמודדות מעצבת עם איתני הים באמצעות גלישת גלים.

הגל שלי בביקור בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
הגל שלי בביקור בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

במפגש פנה דור כליף מבוגרי העמותה לנשיא ואמר: "אני מסתכל איפה הייתי ואיפה אני היום וזה פשוט בנאדם אחר לגמרי בזכות המקום הזה שנקרא הגל שלי. הילדות שלי לא הייתה פשוטה, עם סמים ואלכוהול. בשום מסגרת לא הצלחתי להסתדר - עד שהגעתי לגל שלי. גם שם הייתה לי דרך ארוכה עם נפילות ובחיים לא האמנתי שאני יכול לשמש דוגמא. לימים הפכתי מחניך למדריך, יצאתי להתנדב בשנת שירות ואף שירתתי כלוחם בסיירת בחיל הים. היום אחרי השיחרור אני מדריך מוביל בעמותה וגם הקמתי עסק משל עצמי. אני מקפיד לקחת חלק ולהעניק את המתנה הזו לכמה שיותר בני נוער שנמצאים היום בדיוק איפה שאני הייתי. מילים לא יוכלו לתאר את החוויה והתחושה שלי כרגע ואת הזכות לפגוש אותך, כבוד הנשיא ולשתף בחוויה משנת חיים." 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודה לצעירים ששיתפו את סיפוריהם ואמר: "אני שמח על ההזדמנות לשמוע את הסיפורים שלכם, צעירים שהים והעמותה הפכו להם בית ושינו את מסלול חייהם. אתם דוגמה לכך שיש נתיב ודרך לליבם של כל נערה ונער, ואסור לנו לוותר. עלינו להמשיך ולנסות להגיע גם למי שנמצאים בשולי החברה. תודה לכם על העשייה הנפלאה הזו.״ 

ירון וקסמן, מיסד ומנכ"ל העמותה אמר: ״אני מאמין שלכל אחד וכל אחת מגיעה ההזדמנות לעלות על הגל. שאם אנחנו רוצים משהו באמת, ומוכנים להשקיע עבורו- אפשר להצליח. מיום ההקמה ועד היום - חשוב לנו להנגיש את הפעילות לכלל המגזרים בחברה הישראלית - יהודים וערבים, בנות ובנים, חילונים ודתיים, עולים וותיקים כאחד. ביחד אנחנו משתמשים בגלישה ככלי מחבר ומאחד, שמאפשר לנו להבין טוב יותר את החיים שלנו. בגל שלי כולנו גולשים עם אותן החליפות ואותם הגלשנים על אותם הגלים... אנחנו מקפידים לחגוג את כל החגים ולהעניק מקום בעולם לכל חניך וחניכה. כיף לראות כיצד ניתן גם להכיר בשוני בינינו וגם להנות מהטוב המשותף. כולנו שווים ולכולנו יש מקום" 

עומר טולצ'ינסקי, מיסד ומנהל פדגוגי: "זכות גדולה עבורנו לפגוש את כבוד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין ולקבל את ברכת דרכו גם בפגישה האישית. בנוסף יש לנו הכבוד לקחת גם חלק בתערוכת "חמסה" שבית הנשיא הפיק ומציגה בנמל התעופה בן גוריון ועוסקת ברב תרבותיות. נמשיך ככל שביכולתנו לעשות על מנת לייצר פה חברה שיוויונית וטובה יותר עבור העתיד של כולנו.״

עמותת "הגל שלי״ מפעילה תוכניות מגוונות לבני נוער מכל קשת החברה הישראלית: יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, עולים וותיקים, בנות ובנים כאחד. בעמותה שואפים להעביר לנערות ולנערים מסר של שוויון וקבלת האחר, תחת המוטו : ״כשאנחנו במים, ניצבים אל מול אותם הגלים, גולשים על אותם גלשנים ולובשים את אותן החליפות - כולנו שווים״. 

עמותת הגל שלי מפעילה 3 מרכזי גלישה חינוכיים: בת ים | תל אביב-יפו | כפר גלים ומונה למעלה מ- 4,400 בוגרים, אליהם מצטרפים מדי שנה כ- 1,000 בני נוער נוספים . התוכנית החינוכית של הגל שלי הינה תכנית רב שלבית ורב שנתית, אשר נועדה ליצור תהליך חינוכי ארוך טווח, המלווה את הנערים מחטיבת הביניים ועד גיוסם לצה״ל או לשירות משמעותי אחר.