783,527 תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים צפויים לצאת היום לחופשת הקיץ. בעוד כשבוע וחצי יצטרפו אליהם גם תלמידי בתי הספר היסודיים. נועם קבריטי, תלמיד כיתה ז' מחולון, מספר: "אני שמח שאנחנו יוצאים לחופש, אבל השנה היינו הרבה זמן בבית. אני מחכה לצאת עם חברים לטיולים, לבריכה ולקולנוע. מה שיהיה לי הכי כיף זה שאוכל לעשות לילה לבן ולקום מאוחר בלי שיעורי בית".

נורית שליו, אם לשני בנים, אחד בכיתה ח' והשני בכיתה ד', מוסיפה: "השנה החופש הגדול יהיה עבורי קשה מתמיד. במהלך הקורונה לקחתי לא מעט ימי חופש מהעבודה כדי להיות עם הילדים, ועכשיו בקיץ הם יצטרכו להיות הרבה יותר זמן לבד, או אצל החברים והמשפחה".

כדי לתת מענה לנושא, התחייבו במשרד החינוך לקיים פעילויות ותוכניות למידה בחודש יולי. הפעילויות יתקיימו בין 1 ביולי ל־29 ביולי בגנים ובבתי הספר היסודיים, מ־21 ביוני עד 19 ביולי בחטיבות הביניים וב־1־29 ביולי בחטיבות העליונות.

במשרד מציינים כי "התלמידים יוכלו ללמוד תכנות ורובוטיקה, לבקר במוזיאונים ולצפות בהצגות, להאזין לקונצרטים, להשתתף בפעילויות ספורט, לטייל, להשתתף בסדנאות יצירה וליהנות ממשחקי חשיבה וחברה". ההחלטה להפעיל את התוכניות התקבלה על רקע משבר הקורונה והפערים שנוצרו לאורך השנה האחרונה.

במשרד החינוך הדגישו כי הפעילות תתמקד במענה רגשי־חברתי ופדגוגי במקצועות הליבה: שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים לתלמידי כיתות א'־י"א ולילדי הגנים. באשר לתשלום, נדרשת מההורים השתתפות עצמית מינימלית.