בהמשך להצלחתה המטאורית של קייטנת החלל המקוונת שהתקיימה באוגוסט 2020 בהשתתפות 13,000 ילדים מרחבי ישראל, קייטנת החלל הישראלית חוזרת גם השנה. הקייטנה בנושא "חלל ישראלי" הינה יוזמה משותפת של קהילת "הורייזון", קהילת מובילי ומחנכי החלל של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, עמותת SpaceIL וקרן רמון.

המשתתפים ייחשפו לעולם החלל הישראלי דרך פעילויות חווייתיות שניתן לבצע היישר מהבית:  בניית דגם חללית "בראשית", הכנת חול קינטי המדמה את אדמת הירח, התנסות בשיגור לוויין וחללית "דרגון" לחלל, פעילות אינטראקטיבית של משימת "רקיע", מפגשים עם הישראלי השני בחלל איתן סטיבה, בכירות ובכירי סוכנות החלל הישראלית, ועוד.

סלפי של החללית ''בראשית'' מהירח (צילום: spaceIL)
סלפי של החללית ''בראשית'' מהירח (צילום: spaceIL)

היום הראשון של הקייטנה, יום א', 15.8, יהיה בנושא בראשית 2 של עמותת SpaceIL, ויכלול פעילות בניית חללית מפירות וירקות תוך לימוד אתגריה ההנדסיים של החללית, הכנת חול קינטי המדמה את פני הירח והתנסות באתגרי הנחיתה על הירח. כמו כן, יפגשו משתתפי הקייטנה את כפיר דמרי, ממייסדי עמותת SpaceIL ואת שמעון שריד, מנכ"ל העמותה, שיספרו על בראשית 1, על המשימה החדשה שבפתח, בראשית2 ועוד.

ביום השני, יום ב', 16.8, נכיר את סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. נשמע מד"ר עדי ניניו-גרינברג על  תעשיית החלל הישראלית וכל הפיתוחים הישראליים הכי מעניינים שיש היום בחלל ומה הם עושים כמו הפקת חמצן על הירח או חליפה מיוחדת לאסטרונאוטיות שנמצאת כבר היום בנאס"א. נבצע הדגמה של שיגור לוויין על מנת להבין מדוע ישראל משגרת את לווייניה בכיוון הפוך משאר העולם, נבנה יחד את דגם הלוויין שישוגר מישראל למאדים בשנת 2025, ונזכה לשיחה אישית עם  יושב ראש סוכנות החלל הישראלית, הפרופ' איציק בן ישראל ונוכל לשאול אותו על הכל.

היום השלישי של הקייטנה, יום ג', 17.8, יעסוק במשימת "רקיע" – משימת הישראלי השני בחלל של קרן רמון. במהלך היום יבנו החניכים דגם ביתי של חללית ה"דרגון", על גביה ימריא איתן סטיבה לתחנת החלל הבינלאומית בשנה הבאה, ויתנסו בשיגורה. כמו כן, יועברו מגוון פעילויות חווייתיות ואינטראקטיביות בהן ילמדו החניכים על שיתוף הפעולה בין מדינות העולם בתחנת החלל, יגלו כיצד חיים אסטרונאוטים בחלל ללא כוח כבידה, ויפגשו את איתן סטיבה – שיהיה הישראלי השני בחלל.

הקייטנה תתקיים בימים א'-ג', 15-17.08.2021, בין השעות 10:00-13:00, ותועבר בשידור חי באמצעות יוטיוב לייב (YouTube Live). להרשמה ופרטים נוספים:  https://bit.ly/3zS6nL4