פיתוח ישראלי יאפשר לראשונה לילדים בעלי מוגבלות מוטורית לשחק כמו כולם, באמצעות ערכת כלים ייחודית המאפשרת לבעל המגבלה לשחק ללא תיווך.

מטרת הפיתוח - להחזיר את אותם ילדים אל שולחן המשחקים, לאפשר להם עצמאות, וכן לפתח אצלם כישורים חברתיים, יכולות מילוליות ולימודיות והשתתפות מלאה בסביבה המשחקית והביתית. מיזם זה מצטרף לפרויקטים נוספים מתערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב במכון HIT.

ערכת הכלים מסייעת לילד לשחק בקלפים בצורה יעילה ומהירה יותר עקב הקושי המוטורי. לכל משתתף יש פס מגנטי שמחזיק את הקלפים, וברגע שהילד שולח את הקלף אל עבר הפס, פעולת המגנוט מזרזת את הפעולה המוטורית של הילד, וכך הוא מתאים את הקצב שלו לשאר הילדים. פעולה זו מעצימה מאוד את הילד, אשר בלי הערכה מתקשה לאחוז בקלף ולשחק כמו כולם.

נעה ניצן, מרפאה בעיסוק ומנהלת המרכז הטכנולוגי בבית איזי שפירא, אמרה על המוצר: "חשוב להשתמש במשחקי מדף, אלה שכולם משתמשים בהם ואוהבים - ילדים עם וללא מוגבלות. המוצר הזה נותן את החוויה האותנטית של משחק קלפים, ומעודד ומאפשר השתתפות מלאה במשחק". אור ג'ופי, מפתחת המוצר, הוסיפה: "רציתי לאפשר לילד או לבעל המגבלה לשחק ללא תיווך, להחזיר אותו אל שולחן המשחקים ולאפשר לו עצמאות.

לוקה אור, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון HIT, אמרה: "הפרויקט הזה יסייע לפרוץ דרך חדשה בעולם בעלי המוגבלות. זהו הזמן להתייחס לכל חלק בעשייה שלנו - מהקצה התרבותי־יצירתי לקצה התעשייתי".