שנת הלימודים צפויה להיפתח בעוד שלושה ימים. עבור רבים מהתלמידים זו תהיה כבר השנה השנייה ואולי השלישית שבה יפגשו את מוריהם, מחנכיהם וחבריהם לכיתה מבעד למסכים. נעמי בלס מהנהגת ההורים הארצית תומכת בפתיחת שנת הלימודים "בזהירות רבה", כהגדרתה, תוך התאמת הדרישות מהתלמידים ומהמורים. בשיחה הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז, בתוכניתם ברדיו 103FM, אמרה בלס כי אם יש די בדיקות, לשיטתה אפשר להגיע לכיתה.

בלס המתגוררת ברמלה ציינה כי בתה נאלצה ללמוד מהבית, לדבירה השיטה לא הוכיחה את עצמה כיעילה: "לבי עם כל הילדים שנשארים כרגע בזום, יחד עם הבת שלי. אני מקווה שהגזרה הזו תשתנה בהקדם, ויאפשרו להם ללמוד", אמרה. עוד אמרה כי ההורים מאוד כועסים על ההחלטות של הממשלה: "עברנו שנה וחצי מאוד קשות. הילדים מבחינה רגשית, חברתית ונפשית נמצאים במצב לא טוב. הילדים זקוקים להגיע לבית הספר, לפגוש את צוותי ההוראה".

"לא כולם יתחברו ל'זום'", קבעה בלס, והסבירה: "אני כבר אומרת לך. אי אפשר ללמד פיזיקה ב'זום' - אז אני נאלצת להביא לילדה שלי מורה פרטי לפיזיקה. אני מביאה באופן קבוע מורה גם לאנגלית".

על פי ההנחיות העדכניות, כיתות שבהן שיעור הילדים המחוסנים עולה על 70 אחוזים יקיימו למידה פרונטלית, בעוד כל השאר ימשיכו להיפגש רק באופן מקוון. "לכל אחד שיקולים משלו אם לחסן או לא לחסן את הילד", הבהירה בלס, "אנחנו לא באים בדרישה לחסן. ההורים יודעים שהילדים לא מגיעים לבית הספר כי לא הגענו לאחוז המחוסנים שצריך". עוד אמרה: "הלחץ היחיד הוא מהורים שחיסנו את ילדיהם ולא מבינים למה הם צריכים ללמוד ב'זום'".

לדברי האם הפתרון הוא קיום של בדיקות בתדירות גבוהה לתלמידים, כפי שהדבר ניתן כיום למורים שאינם מחוסנים: "כמו שמנחים את המורים הלא מחוסנים להיבדק כל 84 שעות - כך גם צריך לעשות עם הילדים". בלס סיכמה בשאלה: "למה כל המורים לא מחוסנים? ולמה להם מותר להציג בדיקה?" 

סייע בהכנה יניב מורוזובסקי