"בשנה וחצי של קורונה המערכת פשטה את הרגל. אתם חושבים שבמשך שנה וחצי הילדים היו סגורים בחדרים? אתם טועים", כך אמר מנהל תיכונט תל אביב, רם כהן, הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בראיון שבו התייחס לפוסט שפרסם בביקורת על מערכת החינוך, ועל פרשת האונס בתיכונים בתל אביב.

"הילדים היו משוחררים בתקופת הקורונה, התברדקו, טיילו בגנים הפכו יום ולילה, זה נזק שקשה לאמוד אותו. כתוצאה מכך הוא טוען "ההורים מפחדים להתעמת עם הילדים. נוצר רפיון הורי בכל מה שקשור לנערים המתבגרים שאנחנו לא רוצים לדעת, להתעמת. מה הורים חושבים בדיוק שקורה באינטראקציה של 10 בנים ובנות שיושבים בחדר שותים ומעשנים? ההורים פשוט לא נמצאים בסיטואציה".

בתגובה לחשד רצף התקיפות המיניות ע"י תלמיד בן 15 במספר תיכונים בתל אביב, טען כהן כי על אף מקרי האלימות המינית, אסור לו לסרב לקבל לתיכון תלמיד כזה: "נניח שהיה מקרה של תקיפה מינית בבי"ס מסוים והפרידו את הבן מהבת ואני צריך לקבל את הבן אליי, אומרים לי שזה הסיפור, ואני לא יכול להטיל וטו. אנחנו צריכים לשלב את הילדים האלה בבתי הספר". 

כמו כן, מנהל התיכונט, העלה גם ביקורת קשה על התנהלות שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, בעקבות פיטורי מנכ"ל המשרד השבוע, ואמר "אנחנו בתקופה מאוד לא פשוטה מהרבה בחינות. לראות את ההתקוטטות של השרה עם המנכ"ל ולחשוב על השיח האלים והמבזה שאנחנו חשופים לו. אנחנו שואלים איך אפשר לדבר על מערכת חינוך שמחנכת לערכים ולשמוע את השרה והמנכל מתקוטטים בצורה כזאת? זה נותן תחושה מאוד לא נעימה לגבי המערכת בה אנחנו עובדים שגם ככה חלשה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm