בית הדין לעבודה הוציא הבוקר (חמישי) צו מניעה כנגד החלטתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד להשבית את הלימודים במערכת החינוך במחאה על מתווה הבידודים החדש. בעקבות כך, הלימודים מתקיימים כסדרם. ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שוחח עם גדעון אוקו ב-103FM והתייחס להחלטה.

בפתח השיחה, נשאל האם הורה למורים להתעלם מיפה בן דוד וללמד כרגיל, והשיב: "אכן כן. היה שבוע שלם לכל מי שרצה להגיש צווי מניעה. יש אלונקה שאנחנו סוחבים אותה כבר למעלה משנתיים, ולאורך כל המגפה, אנחנו מבינים את כל הבעיות ואת כל הקשיים, אבל בסוף יש מטרה, לשמור על הילדים ועל מערכת החינוך, ויש כאלה שתמיד מכניסים מקלות בעגלה ומנסים כל הזמן להפיל את האלונקה". 

לאחר מכן, התייחס לעובדה כי בן דוד ביקשה להשבית את מערכת החינוך ברגע האחרון: "אני לא מצליח להבין. הדבר החשוב זה שפתחנו את הבוקר עם חזרת מערכת החינוך לפעילות מלאה. מאות אלפי ילדים מאושרים שחזרו למערכת ולשגרה שפויה. מתחילים לייצר שפיות לילדים. דרך אגב, לא מעט מורים התקשרו אליי ואמרו לי, 'אנחנו רוצים להחזיר את השפיות גם לעצמנו'". 

בהמשך, התייחס לכך שהמדינה התחייבה להעביר 35 מיליון בדיקות ביתיות להורים, כשבפועל, המספר שהועבר היה נמוך משמעותית: "קיבלנו קצת יותר מ-10 מיליון ערכות אנטיגן, אבל זה בסדר. אנחנו יודעים לחלק את זה ולייצר בעצם מנה ראשונה לכמה שיותר, ובשלב הבא נעשה חלוקה מחדש, על מנת שנוכל לפתוח את המערכת. יש קשיים, אבל יחד עם זאת יש מטרה ברורה - להחזיר את השפיות לילדים. התפקיד שלנו הוא להיות שם למען האזרחים, למען התושבים".

"המערכת עובדת. אם יהיה מאומת מחר, ללא ספק נצטרך למצוא פתרון נקודתי, אבל המערכת עובדת. אני חושב שיש דבר אחד ברור, שוב הוכחנו שהשלטון המקומי וראשי ערים הם המבוגר האחראי שיודע לנווט את הספינה הזאת לאורך כל הדרך. אנחנו תמיד נמצאים שם לאורך כל הדרך כדי להביא את החיבור הזה בין התושבים לבין אלה שנמצאים למעלה ולעשות את החיבור. אנחנו בעצם הגורם המחבר המרכזי וזה הדבר החשוב, להיות שם כל הזמן. להיות, כדי שבסוף אנחנו נביא פתרון. להגיד למה לא, הכי קל. יכולתי לתקוע את כל המדינה ב1,001 דברים", הוסיף.

בסיום, נשאל על הטענות כי ד"ר שרון אלרעי-פרייס ניסתה מאחורי גבו של בנט לדבר עם יפה בן דוד ולשכנע אותה לעשות את המהלך, והשיב: "אני לא מכיר את הפרטים, האם היא באמת עשתה את זה או לא, אבל אם היא עשתה את זה, מדובר במעשה חמור לחלוטין. מהרגע שהממשלה קיבלה החלטה, כולם צריכים להתייצב לצד הממשלה ולהוביל, ואם מישהו חושב שהממשלה עשתה טעות, צריך לקחת את הרגליים שלו ולהתפטר לאלתר. לא יכול להיות מצב שפקיד, בסופו של דבר ייצא חוצץ כנגד החלטת ממשלה, כל ממשלה".  

"אם באמת, כמו שנכתב, שבאמת היא זאת שדחפה אותה להוציא את המכתב ולעשות את כל הדברים האלה, אני חושב שעם כל הכבוד, בן אדם לא יכול להישאר במערכת. צריך להיות אמיתי עם עצמו. כמי שמכיר אותה, קשה לי להאמין שהדברים נכונים ב-100%, ולכן, אני חושב שיש פה איזושהי אמת באמצע שצריך אותה לברר".