מתווה החינוך החדש נכנס הבוקר (ראשון) לתוקפו ובמסגרתו התלמידים יוכלו להכנס למסגרות החינוך השונות ברחבי הארץ לאחר שביצעו בדיקת קורונה ביתית שלילי, ובכך יהיו פטורים מבידוד. 

יו"ר הנהגת ההורים מירום שיף שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למתווה: "אנחנו מאוד בעד. כל מי שמקיים את המתווה פוטר את הילדים מלהיכנס לבידודים. מי שלא נכנס למתווה הזה, חוזר למתווה הקודם. לכן, אנחנו לא רואים שום סיבה בעולם לא לקבל את המתווה הזה".



"לא באמת מבינים מה הסתדרות המורים רוצה? מה היא אומרת? 'ההורים לא יבדקו, לא יהיו בדיקות, הדברים לא יעבדו'. מי שלא ידווח ולא יבצע שתי בדיקות בשבוע, חוזר למתווה שאיתו חיינו עד יום חמישי האחרון. ולכן, אם המורים חיו עד יום חמישי האחרון במתווה הקודם, לשם הרי חוזרים, זה לא שחוזרים לשום דבר. אני חושב שכרגע בגל התחלואה, כל עוד יש תחלואה גבוהה, רוב ההורים ידווחו, ומי שלא ידווח ולא יבדוק - ולא לדווח זה כמו לא לבדוק - שיחזור למתווה הקודם", הוסיף. 

בהמשך, התייחס גם לדיונים בין הסתדרות המורים ומשרד החינוך אודות המתווה. זאת, בעקבות הכרעת בין הדין לעבודה אתמול להאריך את הצו הארעי האוסר על הסתדרות המורים לשבות חרף החששות הבריאותיים שהועלו מצדה. "הסתדרות המורים טענה שהיא לא מתנגדת למתווה. היא ביקשה לדחות אותו במספר ימים. אנחנו נמצאים במצב שלאט לאט רוב המדינה מקבלת את הבדיקות, רוב הילדים מתחילים לקבל אותן. אתמול היינו ב- 60%", אמר.

בסיום הביע התנגדות לפטור מבידוד למחוסנים שנחשפו לחולה מאומת ופטור מבדיקת קורונה, ואמר כי "גם מחוסנים נדבקים. אין שום סיבה לפטור אותם כרגע, הם צריכים להיבדק, צריכים להבין שאנחנו בסיטואציה לא פשוטה. חשוב שכולנו ניבדק שלא נדביק אחד את השני. אנחנו באמת לא רוצים שאנשים יהיו חולים, לא הילדים שלנו, לא המורים, לא אנחנו. לא יקרה כלום אם אנחנו ניבדק כרגע".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM