בצל הפירסומים כי רוב המורים לעברית, לאנגלית ומתמטיקה בבתי הספר היסודי חסרי כל רקע בתחום, מנהל בית הספר 'תיכונט' בתל אביב, רם כהן, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפרסומים: "לצערי הרב הציבור אדיש למי שנכנס לכיתה ומלמד את ילדיו. האוכלוסיה החזקה מוצאת לבסוף את הפתרון לילדים, הם לוקחים להם שיעורים פרטיים".

"אנו נמצאים לדעתי לפני יום הכיפורים של משרד החינוך, אני שומע מנהלי בתי ספר אמנם במרכז הארץ, אני קורא בקבוצות ווטאספ, אין מורים לשנה הבאה. אמרה יפה בן דוד, 'אני לא אשבית את שנת הלימודים, פשוט לא יהיו מורים'. אין בתל אביב מורים לבית ספר יסודי", הוסיף.

עוד אמר כהן כי "השנה באונ' תל אביב לא הוכשרו סטודנטים למקצועות לשון עברית, ספרות ותנך. אין. זה נכון למרבית האוניברסיטאות, מאיפה יגיעו מורים? כמה מורים יגיעו ללמד ערבית בבתי ספר? יש בודדים שהנוכשרו ללמד ערבית, וגם גיאוגרפיה, ומי שנכנס ללמד מתמטיקה חמש יחידות בקושי מכירים את החומר".

"לא אצלי, אבל לא פעם ולא פעמיים הכנסתי מורים שמוטב היה שיישארו בארבע יחידות אנגלית, העליתי אותם לחמש. זו המציאות בכל בתי הספר בארץ. הסיבות - שכר, שכר שכר. כשמורה משתכר 5500 שקל בשנה הראשונה, הוא לא מוכן להגיע ללמד. במקום שיהיה מצב שבו שלושה מורים עומדים לריאיון לפני מנהל והוא בוחר אחד מהם, מורה מראיין שלושה מנהלים ומחליט לאיפה הוא מגיע כשהוא פותח לו תנאים מפה עד מחרתיים. זה פשוט אבסורד מה שקורה", סיכם.