מסקר חדש שערכה חברת הייעוץ והמחקר Tefen בתחום החינוך עולה כי רוב ההורים מאמינים בכך שסבסוד החינוך לגיל הרך ישפר את מערכת החינוך. הסקר נערך בקרב 2,360 הורים מכל רחבי הארץ ובכל המגזרים לילדים מהגיל הרך עד 18.

לפי הסקר, רוב ההורים (56%) מאמינים שגם אם יהיה סבסוד, הם עדיין יעדיפו לרשום את ילדיהם לגן פרטי. כמו כן, 52% מההורים אינם מרוצים מהרפורמה בבגרויות (חושבים שהיא לא טובה או גרועה) לעומת 36% שחושבים שהיא טובה או מעולה.

רוב ההורים (53%) חושבים שהעלאת שכר צוות החינוך וההוראה תהיה הדבר שהכי ישפר את הבעיות ואת הפערים בחינוך. 67% מההורים היו תומכים ביוזמה של הורים אקדמאים שיעבירו בהתנדבות שיעורים לתלמידים, ו־64% אף היו שמחים להשתתף בפרויקט כזה. זאת ועוד, הדבר שהכי מדאיג את ההורים במערכת החינוך (59%) הוא שאין מענה מספק בנושאים חברתיים, כמו אלימות וחרמות. כמו כן, 59% חושבים שמשרד החינוך אינו מתפקד כראוי.

מנכ"לית ובעלים Tefen מלי ביצור פרנס התייחסה לממצאי הסקר ואמרה: "מה שקורה עכשיו בחינוך הוא, בעיניי, אחד המשברים הגדולים שידענו בתחום. בזמן שמתארגנת מחאה של מנהלי בתי ספר ויש נטישה רבה של מורים המתוסכלים מהתנאים שלהם ומהתנהלות משרד החינוך.

"אנחנו רואים גם אי־שביעות רצון הולכת וגוברת מצד ההורים שחשים שילדיהם אינם נמצאים בידיים הטובות ביותר, שאין מענה מספק לנושאים חברתיים, כמו אלימות בבתי הספר, שרפורמת הבגרויות לא טובה ושהצוות החינוכי לא ברמה מספיק גבוהה. ההורים עד כדי כך לא סומכים על מערכת החינוך, שהם היו שמחים להתנדב ולהגיע ללמד בעצמם".