סכסוך העבודה בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך האוצר התעצם היום (ראשון), לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה על עיצומים במחוז ירושלים ובעקבות כך, הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים במחוז ירושלים החלו בשעה 10:00. 

סגניתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, עדנה דוד,שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לעיצומים: "היום היה עוד יום של עיצומים במחוז ירושלים. תראי, אני ככה רוצה להתייחס למה שאמרה האמא לילדים - זו קריאת השקמה לאוצר ש'תתעוררו'. מצלצלים בכל פעמוניי האזהרה, מערכת החינוך מדממת החוצה את ההון האנושי שלה".



"אין מורות ואין גננות. בכל שעה, בכל יום נתון, עוד ועוד מורים וגננות עוזבים. ב-1.9 לא יהיה עם מי לפתוח את השנה, ואותם שבעה ילדים יקרים של האם שדיברה ייתכן ולא תהיה להם מורה. הילדים הצטופפו בגנים עמוסים בילדים, רשויות סוגרות חלק מהגנים, לא פותחות חדשים, כי אין מי שיאייש אותם. אם המצב לא נקרא כרגע קטסטרופה אין לי דרך לתאר אותו", הוסיפה.

לדברי, "אנחנו לא דופקים אף אחד, אנחנו פשוט צריכים להעיר את האוצר שנמצא מנותק מהשטח, מהצרכים של ילדי ישראל. ילדי ישראל לא יקבלו את החינוך שמגיע להם כי אין אנשי חינוך".

בהמשך, התייחסה למו"מ מול משרדי הממשלה ואמרה כי "מינואר נמצאת יפה בן דוד עם האוצר במו"מ. מאז ועד היום הם לא מדברים איתנו במספרים, במה ניתן, הם אומרים ניתן למורים הצעירים. זה נהדר, אבל מה שניתן למורים הצעירים הוא נפלא, יחד עם זאת צריך לשמר את המורים שנמצאים בכל שלבי הוותק משום שגם שם אנחנו רואים זליגה אדירה. מורים שעובדים בעוד עבודות, מורים שקורעים מתחת לנטל העבודה והדרישות ומצד שני מקבלים שכר מבזה. לכן צריכים לתת לכולם, על זה האוצר לא מדבר".

"אני לא חושבת שזה משחק פוקר, יש כאן משחק מצד האוצר שמאוד מסוכן עבור מערכת החינוך שלנו והילדים שלנו. אין לנו מערכת חינוך אחרת, אין לנו מורים אחרים, אנחנו לא נייבא מורים וגננות. מה שאנחנו אומרים הוא מאוד ברור - תוספת שכער ראוי. דברו אלינו במספרים, מגיע למורים והגננות האלו שיש להם את ההכשרה, הידע, ההכלה וההבנה. הם אלו שמעצבים את הילדים שלי ושלך, את הנכדים, אלו שמגדלים אותם, שבאים עם סל ערכים כל כך גדול, מגיע להם שכר הוגן ושלא יברחו לנו, שלא יעזבו את המערכת. זה משחק על החיים ועל המוות של מערכת החינוך".