כאוס במערכת החינוך: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס היום (רביעי) למהלך שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן, להפעיל את גני הילדים באמצעות הסייעות, ותקף: "נטל מערכת החינוך לא ייפול על ראשן של הסייעות". זאת, לאחר שמשרד האוצר הודיע כי יתקצב כבר מיום ראשון הקרוב את פעילויות הקיץ בבתי הספר וגני הילדים.

בר-דוד המשיך ואמר: "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב. הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כשלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל בית ספר/ גן ילדים שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת – הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה לבית הספר של החופש הגדול בראשון ליולי כפי שסוכם במקור".

שביתה בבתי הספר (צילום: אבשלום ששוני)
שביתה בבתי הספר (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, על פי הודעת משרד האוצר, ההחלטה נבעה בעקבות שביתת הסתדרות המורים, וגם כהפקת לקחים מתקופת הקורונה. "ההחלטה התקבלה לאור הבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד", נכתב בהודעת משרד האוצר. לצד זאת, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד תיפגש מחר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר כי "בעיצומו של המשא ומתן בחרה ההסתדרות בדרך הקלה של השבתת מערכת החינוך. לצד הדאגה לציבור המורים אנחנו חייבים לדאוג גם להורים ולתלמידים ולכן נממן החל מיום ראשון הקרוב פעילות קיץ בבתי הספר כך שהמשק יוכל להמשיך לפעול כסדרו. אני מודה לשלטון המקומי על שיתוף הפעולה בהובלת הצעד ההכרחי הזה".

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.