עם סיום לימודיהם היום של כ־1.5 מיליון ילדי הגנים ותלמידי היסודי, מערכת החינוך תפתח את חופשת הקיץ תשפ"ב. הם מצטרפים אל כ־800 אלף תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות (ז'־י"ב), שיצאו לחופשת הקיץ בשבוע שעבר. ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'־ג' ימשיכו את לימודיהם במסגרת "בתי הספר של הקיץ".

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר מציינת כי "מערכת החינוך מסכמת שנה של רצף למידה, לאחר שבמשך שנתיים חוותה אי־ודאות וחוסר יציבות. לאורך השנה שם המשרד את הדגש על חיזוק החוסן הרגשי והחברתי של התלמידים, והשקיע משאבים גדולים למען השגת יעד זה.
"כחלק מתכנון אסטרטגי ארוך טווח, פועלים בימים אלה שרת החינוך והמשרד כדי לשפר את שכר המורים, שמהווים נדבך מרכזי בחיזוקה ובקידומה של מערכת החינוך".

במקביל, על רקע סיום שנת הלימודים, נמשכים המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר בניסיון להגיע לעמק השווה. כזכור, הצדדים שבו למשא ומתן בעקבות הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן שלפיה אין שום מגבלה משפטית על הסכם שכר לעובדי ההוראה למרות שישראל נכנסת לתקופת בחירות.

על פי הצעת האוצר הנוכחית, שכר הבסיס לעובד הוראה מתחיל יעמוד על 8,600 שקל וכן תוענק תוספת של כמה מאות שקלים לעובד הוראה ותיק. בעקבות ההצעה הנוכחית אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו״מ עם פקידי האוצר וההצעה היחידה שהם שמו היא פשוט לעג לרש. לפקידים שם לא אכפת מכלום. לא מחינוך, לא מהתלמידים ולא מההורים.

"אנחנו חוזרים ומזהירים שלמרות ניסיונות רבים שלנו ומחוות של רצון טוב כגון הפסקת העיצומים האוצר מתעקש לא לפתור את המשבר ומוביל את ישראל לכאוס גם בשנת הלימודים הבאה". בתגובה תקפו באוצר: "האמירות שלפיהן התקיימו ישיבות סרק הנן שקריות ומבישות וטוב היה שלא היו מועלות. משרד האוצר עומל לילות כימים על מנת להביא הסכם טוב עבור המורים, התלמידים, ההורים והמנהלים תוך הקפדה על ההנחיות הקיימות של היועצת המשפטית לממשלה בהתאם לתקופת ממשלה יוצאת".

למרות המחלוקות בין הצדדים הסתדרות המורים החליטה לאפשר את קיום הלימודים אתמול והיום כדי ששנת הלימודים בבתי הספר היסודיים והגנים תסתיים כסדרה.