עיריית רחובות בשיתוף אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה החלה השבוע בפיילוט של התקנת מערכות לטיהור אוויר במוסדות החינוך בעיר, בהמשך להחלטת הממשלה להכניס מסנני אוויר במערכות המיזוג בכיתות ובגני הילדים.  מערכת Pure Air המתקדמת, המבוססת על טכנולוגיית UV-C וביכולתה לחסל 99.9% מהחיידקים ומהווירוסים באוויר, כולל נגיף הקורונה, משחררת לחלל החדר אוויר מטוהר ונקי.

מדובר במערכת היחידה שקיבלה את המלצת משרד הבריאות לטיהור ולהשבחה של האוויר. המערכת, שפותחה באלקטרה, היא יחידה שניתן להתקין לצד יחידת מיזוג או כמערכת טיהור אוויר עצמאית, כך שהשימוש בה אינו מחייב את החלפת מערכת מיזוג האוויר הקיימת. במקומות סגורים, כמו כיתה או גן ילדים, בניגוד לטבע, האוויר לא מתחדש באופן טבעי וההשלכה של כך היא הצטברות אלרגנים, מזהמים, עובש וקרדית האבק. הראשונים שנפגעים מכך הם אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה, כמו ילדים, וכן כאלה הסובלים מקוצר נשימה ומאלרגיות. 

יוסי בשה, מנהל ערוץ מים ומערכות טיהור אוויר באלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה, מספר: "לקראת פתיחת שנת הלימודים אנחנו בשיא הביקוש מצד מוסדות חינוך ברחבי הארץ למערכת שלנו, שהיא ירוקה וידידותית לסביבה". זהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך של עיריית רחובות, מוסיף: "עמדנו על כך שהמערכות יהיו בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם אישור משרד הבריאות, ובזכותן נפחית תחלואה של נגיף הקורונה או של נגיפים אחרים בקרב התלמידים ואנשי ההוראה".